Статті

Українцям розповіли, як їздити путівцями

В умовах війни їздити за межами автротрас можна лише за умови, що ви впевнені у відсутності мін. Адже чимала їхня кількість залишена військовими не лише у місцях колишніх боїв, а й на потенційно небезпечних з їхньої точки зору напрямках. На жаль, випадки підриву цивільних автомобілів та сільгосптехніки в наш час не поодинокі, у тому числі з трагічними наслідками.

Грунт – не асфальт

Особливості покриття. Навіть сухий грунт має гірше зчеплення з шинами, ніж асфальт. Гальмування та спроби швидко повернути на мокрій землі часом схожі на вправи на льоду. Трава з цієї точки зору навіть у суху погоду має властивості, близькі до вкатаного снігу. Після доброго дощу мокрий грунт може завадити подолати навіть найменший, ледь помітний оком підйом.

Маршрути

Якщо є змога, плануйте незнайомий “грунтовий” маршрут так, щоб уникнути низин, відрізків у густому лісі, вздовж косогорів. Дорога тут може бути геть на така, як на інших ділянках: у коліях можуть стояти калюжі, схили можуть бути розмиті потоками води.

Рельєф

Підйоми і спуски можуть бути далекими від стандартів, за якими будують автотраси: надто круті. Передачу для подолання підйому треба підбирати заздалегідь, ще перед його початком, адже перемикання на підйомі найчастіше призводить до неприємностей. Спускатись круто вниз допомагають системи типу Hill assist, а коли її немає, гальмувати треба двигуном, увімкнувши приблизно ту передачу, на якій цей би цей підйом довелось долати знизу.

Косогори

Сучасний автомобіль насправді доволі стійки – навіть у високих позашляховиків кут поперечної статичної стійкості сягає 45 градусів, а мінімальне нормоване значення – 35 градусів. Але проблема у тому, що по-перше, на око з-за керма кут косогору визначити непросто, а по-друге, він може змінитися протягом найближчих десятків метрів – це ж природа і крутизну пагорбів ніхто не нормує.

А якщо під колеса “горішнього” борту трапиться скажімо, камінь, все може змінитися в одну мить. Так само раптом кут нахилу машини може мати різну глибину колій путівця. Не поспішайте на таких ділянках.

Сюрпризи

Вибоїн не буде – можна не боятися розрубати шину. Але у деяких місцевостях трапляються каміння, через які шину можна порізати, а ще – розбити піддон двигуна або коробки. Також слід остерігатися глибоких промоїн від дощової та талої води, які утворюються просто на шляхах, що йдуть вздовж схилів. Але найголовніша небезпека у цьому плані – колії, які бувають надто глибокими для легкового авто. Підступність у тому, що і промоїни, і колії змінюють свою глибину і ширину: “узявши” начебто підходящу колію, ви незабаром помічаєте, що ваша машина вже не вміщується на ній, або ось-ось сяде на днище. Тож оглядайте шлях на кількадесят метрів уперед.

Recent Posts

Механік назвав один вид автомобілів, від яких варто триматися подалі

Відомий британський автомеханік Шервуд Кук-молодший поділився з водіями думкою з приводу купівлі старих машин. Експерт…

18.05.2024

Прав, страховки і техпаспорта недостатньо: з 18 травня більшість водіїв можуть оштрафувати за відсутність ще одного документа

18 травня в Україні набув чинності закон про посилення мобілізації, який зобов'язує військовозобов'язаних громадян призовного…

18.05.2024

Як не купити розвалюху: 4 ознаки поганої машини з пробігом розкрив автомеханік

Купівля вживаного автомобіля може бути вкрай вигідною угодою, але водночас вона таїть у собі низку…

18.05.2024

Перевірте свої права і техпаспорт: водіїв штрафують на 3400 гривень за популярну помилку

Постійні зміни до Правил дорожнього руху можуть стати справжнім випробуванням для деяких водіїв. Частина автомобілістів…

18.05.2024

Навіщо водії зі стажем возять у машині зубну пасту: секрет розкрито

У бардачку досвідченого автомобіліста можна знайти найрізноманітніші предмети, призначення яких відразу зрозуміти може бути складно.…

18.05.2024

8 перспективних моделей авто, які не виправдали надій водіїв

В історії автомобілебудування відомі випадки, коли виробники покладали надії на конкретні моделі, але ті уславилися…

17.05.2024