Статті

Українцям розповіли, як їздити путівцями

В умовах війни їздити за межами автротрас можна лише за умови, що ви впевнені у відсутності мін. Адже чимала їхня кількість залишена військовими не лише у місцях колишніх боїв, а й на потенційно небезпечних з їхньої точки зору напрямках. На жаль, випадки підриву цивільних автомобілів та сільгосптехніки в наш час не поодинокі, у тому числі з трагічними наслідками.

Грунт – не асфальт

Особливості покриття. Навіть сухий грунт має гірше зчеплення з шинами, ніж асфальт. Гальмування та спроби швидко повернути на мокрій землі часом схожі на вправи на льоду. Трава з цієї точки зору навіть у суху погоду має властивості, близькі до вкатаного снігу. Після доброго дощу мокрий грунт може завадити подолати навіть найменший, ледь помітний оком підйом.

Маршрути

Якщо є змога, плануйте незнайомий “грунтовий” маршрут так, щоб уникнути низин, відрізків у густому лісі, вздовж косогорів. Дорога тут може бути геть на така, як на інших ділянках: у коліях можуть стояти калюжі, схили можуть бути розмиті потоками води.

Рельєф

Підйоми і спуски можуть бути далекими від стандартів, за якими будують автотраси: надто круті. Передачу для подолання підйому треба підбирати заздалегідь, ще перед його початком, адже перемикання на підйомі найчастіше призводить до неприємностей. Спускатись круто вниз допомагають системи типу Hill assist, а коли її немає, гальмувати треба двигуном, увімкнувши приблизно ту передачу, на якій цей би цей підйом довелось долати знизу.

Косогори

Сучасний автомобіль насправді доволі стійки – навіть у високих позашляховиків кут поперечної статичної стійкості сягає 45 градусів, а мінімальне нормоване значення – 35 градусів. Але проблема у тому, що по-перше, на око з-за керма кут косогору визначити непросто, а по-друге, він може змінитися протягом найближчих десятків метрів – це ж природа і крутизну пагорбів ніхто не нормує.

А якщо під колеса “горішнього” борту трапиться скажімо, камінь, все може змінитися в одну мить. Так само раптом кут нахилу машини може мати різну глибину колій путівця. Не поспішайте на таких ділянках.

Сюрпризи

Вибоїн не буде – можна не боятися розрубати шину. Але у деяких місцевостях трапляються каміння, через які шину можна порізати, а ще – розбити піддон двигуна або коробки. Також слід остерігатися глибоких промоїн від дощової та талої води, які утворюються просто на шляхах, що йдуть вздовж схилів. Але найголовніша небезпека у цьому плані – колії, які бувають надто глибокими для легкового авто. Підступність у тому, що і промоїни, і колії змінюють свою глибину і ширину: “узявши” начебто підходящу колію, ви незабаром помічаєте, що ваша машина вже не вміщується на ній, або ось-ось сяде на днище. Тож оглядайте шлях на кількадесят метрів уперед.

Recent Posts

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025

Volkswagen офіційно виніс вирок малим бензиновим автомобілям в Європі

Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…

22.12.2025

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025

Названо випадки, коли поліція має право вимагати від водія вийти з авто

В Україні вимоги щодо знаходження водія в автомобілі під час зупинки поліцією є чітко регламентованими.…

22.12.2025

Suzuki готує новий дешевий кросовер: подробиці

Японський автовиробник Suzuki анонсував вихід нового компактного кросовера Across 2026. Фото нової моделі з’явились на…

22.12.2025