Статті

Українцям розповіли, як їздити путівцями

В умовах війни їздити за межами автротрас можна лише за умови, що ви впевнені у відсутності мін. Адже чимала їхня кількість залишена військовими не лише у місцях колишніх боїв, а й на потенційно небезпечних з їхньої точки зору напрямках. На жаль, випадки підриву цивільних автомобілів та сільгосптехніки в наш час не поодинокі, у тому числі з трагічними наслідками.

Грунт – не асфальт

Особливості покриття. Навіть сухий грунт має гірше зчеплення з шинами, ніж асфальт. Гальмування та спроби швидко повернути на мокрій землі часом схожі на вправи на льоду. Трава з цієї точки зору навіть у суху погоду має властивості, близькі до вкатаного снігу. Після доброго дощу мокрий грунт може завадити подолати навіть найменший, ледь помітний оком підйом.

Маршрути

Якщо є змога, плануйте незнайомий “грунтовий” маршрут так, щоб уникнути низин, відрізків у густому лісі, вздовж косогорів. Дорога тут може бути геть на така, як на інших ділянках: у коліях можуть стояти калюжі, схили можуть бути розмиті потоками води.

Рельєф

Підйоми і спуски можуть бути далекими від стандартів, за якими будують автотраси: надто круті. Передачу для подолання підйому треба підбирати заздалегідь, ще перед його початком, адже перемикання на підйомі найчастіше призводить до неприємностей. Спускатись круто вниз допомагають системи типу Hill assist, а коли її немає, гальмувати треба двигуном, увімкнувши приблизно ту передачу, на якій цей би цей підйом довелось долати знизу.

Косогори

Сучасний автомобіль насправді доволі стійки – навіть у високих позашляховиків кут поперечної статичної стійкості сягає 45 градусів, а мінімальне нормоване значення – 35 градусів. Але проблема у тому, що по-перше, на око з-за керма кут косогору визначити непросто, а по-друге, він може змінитися протягом найближчих десятків метрів – це ж природа і крутизну пагорбів ніхто не нормує.

А якщо під колеса “горішнього” борту трапиться скажімо, камінь, все може змінитися в одну мить. Так само раптом кут нахилу машини може мати різну глибину колій путівця. Не поспішайте на таких ділянках.

Сюрпризи

Вибоїн не буде – можна не боятися розрубати шину. Але у деяких місцевостях трапляються каміння, через які шину можна порізати, а ще – розбити піддон двигуна або коробки. Також слід остерігатися глибоких промоїн від дощової та талої води, які утворюються просто на шляхах, що йдуть вздовж схилів. Але найголовніша небезпека у цьому плані – колії, які бувають надто глибокими для легкового авто. Підступність у тому, що і промоїни, і колії змінюють свою глибину і ширину: “узявши” начебто підходящу колію, ви незабаром помічаєте, що ваша машина вже не вміщується на ній, або ось-ось сяде на днище. Тож оглядайте шлях на кількадесят метрів уперед.

Recent Posts

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025