Статті

Водіям нагадали, які транспортні засоби підлягають обов’язковому технічному контролю

Транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов’язковому технічному контролю.

Які транспортні засоби не підлягають обов’язковому технічному контролю?

– легкові автомобілі усіх типів, марок і моделей, причепи (напівпричепи) до них (крім таксі та автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку), мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби – незалежно від строку експлуатації;

– легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажні автомобілі незалежно від форми власності вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепи до них – із строком експлуатації до двох років;

– технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом України«Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України».

Що передбачає обов’язковий технічний контроль?

Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу передбачає перевірку технічного стану транспортного засобу, а саме:

– системи гальмового і рульового керування;

– зовнішніх світлових приладів;

– пневматичних шин та коліс;

– світлопропускання скла;

– газобалонного обладнання (за наявності);

– інших елементів у частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього природного середовища.

Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів визначає Кабінет Міністрів України.

Яка періодичність проходження обов’язкового технічного контролю?

– для легкових автомобілів, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку, вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) вантажопідйомністю до 3,5 тонни, причепів до них із строком експлуатації більше двох років – кожні два роки;

– для вантажних автомобілів вантажопідйомністю більше 3,5 тонни, причепів до них та таксі незалежно від строку експлуатації – щороку;

– для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації – двічі на рік.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

З 1 травня для всіх українських водіїв запроваджуються зміни: що потрібно знати

Вже з 1 травня 2025 року в Україні запроваджується нова обов’язкова норма для автозаправних станцій:…

22.04.2025

Що не дозволено поліції під час зупинки авто: головні порушення, про які слід знати кожному водію

Зупинка транспортного засобу правоохоронцями — звична ситуація на українських дорогах. Проте далеко не всі дії…

21.04.2025

Чому не можна глушити двигун одразу після поїздки: пояснення від експертів

Для багатьох водіїв звичка одразу вимикати двигун після зупинки авто здається логічною — мета досягнута,…

19.04.2025

Тимчасове ввезення авто під час війни: як уникнути штрафів та що робити для продовження терміну

Після початку повномасштабної війни багато українців, які ввезли автомобілі на іноземних номерах, не змогли вчасно…

19.04.2025

В Україні запроваджено подвійне оподаткування при продажу автомобіля: що варто знати

При здійсненні купівлі-продажу транспортного засобу в Україні продавець повинен враховувати нові податкові правила. Як нагадує…

19.04.2025

Продовжуємо термін експлуатації авто – практичні поради

Догляд за автомобілем - це не тільки про підтримку його чистоти, а й про регулярне…

18.04.2025