В Україні вже всі, на щастя, забули про дефіцит пального, навпаки останнім часом тримається тенденція зниження вартості пального. З початку 2023 року бензин втратив приблизно 10 % вартості. Разом з тим, на ринку пального проявилися ще дві важливі тенденції. По-перше, через доступність палива відновили свою роботу поодинокі АЗС в невеликих містах і селищах. По-друге – через війну в Україні припинила роботу суттєва частина так званих міні-НПЗ, це напів- , а частіше нелегальні виробники, з дуже низькою глибиною переробки, які вже встигли отримати прізвисько «самовари». Саме ці міні-НПЗ донедавна наводнювали український ринок неякісним пальним. Як ці фактори вплинули на загальну картину з якістю бензину? В цьому розбиралися експерти Інституту споживчих експертиз.
Дослідниками було взято проби бензину А-95 в найбільших всеукраїнських мережах (WOG, SOCAR, ОККО, ANP, PRIME, АВІАС, MARSHALL, AMIC, SHELL), а також у великих регіональних АЗС (київська мережа KLO та AVANTAGE 7, запорізька ZOG та PARALLEL, полтавська BVS, дніпровська NEFTEK, харківська ОВІС та мережі CHIPO та U.GO). Також були взяті проби і на невеличких мережах, які оперують в райцентрах і невеликих містах (24\7, KRAFT, LN ENERGY, DNIPRO OIL GROUP). Крім того, було перевірено і «преміальні» сорти бензину А-95 в великих мережах, а саме SOCAR NANO, WOG MUSTANG, ОККО PULLS, КLO VENTUS, SHELL V-POWER.
Після проведення аналізу в лабораторії, дослідники розділили результати на зони – зелену, синю та червону.
В зеленій зоні опинилися АЗС, пальне яких відповідає нормативам Євро-5, до синьої потрапили зразки бензину без порушень, але «без запасу міцності», тобто на грані дозволених значень. В червоній зоні опинилися АЗС, пальне на яких не відповідало нормативам профільного ДСТУ.
Всі зразки бензину були перевірені за основними параметрами:
– октанове число,
– вміст сірки та об’ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
Зелена зона («брендовий» А-95)
Всі зразки преміального бензину, як в принципі і має бути, пройшли перевірку, отримали найвищу оцінку і опинилися в зеленій зоні.
Якість пального на українських АЗС по зонам: зелена, синя, червона:
За результатами даного дослідження можна прийти декількох висновків. По-перше, в Україні значно зменшилась кількість фальсифікованого пального. Це пов’язують з тим, що було зменшено кількість кустарних виробництв, так званих міні-НПЗ. Найбільші з них розбили російські бомби та снаряди, інші зменшили об’єми через проблеми з ресурсом та логістикою. Саме тому багато мереж з «червоної» зони перемістилися в «синю», оскільки тепер доводиться все ж таки торгувати імпортованим пальним. А та кількість кустарного пального, яка залишилася, пішла в основному малим регіональним мережам, оскільки їм не потрібні значні об’єми. Тому автомобілістам з невеликих міст та селищ експерти рекомендують проїхати зайвих кільканадцять кілометрів до великої заправки, аби не втрапити в халепу.
Ціни на автомобільне паливо в Україні невблаганно зростають, а рівень доходів українців падає. На цьому…
Сегмент розкішних кросоверів вельми насичений, що створює величезну конкуренцію на ринку. За таких умов ціла…
Щітки склоочисника - важливий елемент безпеки автомобіля, особливо в дощ або сніг. Незважаючи на їхню…
Кросовери користуються неабиякою популярністю в Україні, особливо серед сімейних водіїв, які цінують їх за комфорт…
Перший сніг несе українським автомобілістам нові загрози. Важливо розуміти, що керування транспортним засобом у таких…
Далеко не кожен автомобіль підходить для складних зимових умов експлуатації. Експерти звернули увагу на низку…