В Україні вже всі, на щастя, забули про дефіцит пального, навпаки останнім часом тримається тенденція зниження вартості пального. З початку 2023 року бензин втратив приблизно 10 % вартості. Разом з тим, на ринку пального проявилися ще дві важливі тенденції. По-перше, через доступність палива відновили свою роботу поодинокі АЗС в невеликих містах і селищах. По-друге – через війну в Україні припинила роботу суттєва частина так званих міні-НПЗ, це напів- , а частіше нелегальні виробники, з дуже низькою глибиною переробки, які вже встигли отримати прізвисько «самовари». Саме ці міні-НПЗ донедавна наводнювали український ринок неякісним пальним. Як ці фактори вплинули на загальну картину з якістю бензину? В цьому розбиралися експерти Інституту споживчих експертиз.
Дослідниками було взято проби бензину А-95 в найбільших всеукраїнських мережах (WOG, SOCAR, ОККО, ANP, PRIME, АВІАС, MARSHALL, AMIC, SHELL), а також у великих регіональних АЗС (київська мережа KLO та AVANTAGE 7, запорізька ZOG та PARALLEL, полтавська BVS, дніпровська NEFTEK, харківська ОВІС та мережі CHIPO та U.GO). Також були взяті проби і на невеличких мережах, які оперують в райцентрах і невеликих містах (24\7, KRAFT, LN ENERGY, DNIPRO OIL GROUP). Крім того, було перевірено і «преміальні» сорти бензину А-95 в великих мережах, а саме SOCAR NANO, WOG MUSTANG, ОККО PULLS, КLO VENTUS, SHELL V-POWER.
Після проведення аналізу в лабораторії, дослідники розділили результати на зони – зелену, синю та червону.
В зеленій зоні опинилися АЗС, пальне яких відповідає нормативам Євро-5, до синьої потрапили зразки бензину без порушень, але «без запасу міцності», тобто на грані дозволених значень. В червоній зоні опинилися АЗС, пальне на яких не відповідало нормативам профільного ДСТУ.
Всі зразки бензину були перевірені за основними параметрами:
– октанове число,
– вміст сірки та об’ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
Зелена зона («брендовий» А-95)
Всі зразки преміального бензину, як в принципі і має бути, пройшли перевірку, отримали найвищу оцінку і опинилися в зеленій зоні.
Якість пального на українських АЗС по зонам: зелена, синя, червона:
За результатами даного дослідження можна прийти декількох висновків. По-перше, в Україні значно зменшилась кількість фальсифікованого пального. Це пов’язують з тим, що було зменшено кількість кустарних виробництв, так званих міні-НПЗ. Найбільші з них розбили російські бомби та снаряди, інші зменшили об’єми через проблеми з ресурсом та логістикою. Саме тому багато мереж з «червоної» зони перемістилися в «синю», оскільки тепер доводиться все ж таки торгувати імпортованим пальним. А та кількість кустарного пального, яка залишилася, пішла в основному малим регіональним мережам, оскільки їм не потрібні значні об’єми. Тому автомобілістам з невеликих міст та селищ експерти рекомендують проїхати зайвих кільканадцять кілометрів до великої заправки, аби не втрапити в халепу.
Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…
Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…
Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…
Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…
Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…
Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…