В Україні вже всі, на щастя, забули про дефіцит пального, навпаки останнім часом тримається тенденція зниження вартості пального. З початку 2023 року бензин втратив приблизно 10 % вартості. Разом з тим, на ринку пального проявилися ще дві важливі тенденції. По-перше, через доступність палива відновили свою роботу поодинокі АЗС в невеликих містах і селищах. По-друге – через війну в Україні припинила роботу суттєва частина так званих міні-НПЗ, це напів- , а частіше нелегальні виробники, з дуже низькою глибиною переробки, які вже встигли отримати прізвисько «самовари». Саме ці міні-НПЗ донедавна наводнювали український ринок неякісним пальним. Як ці фактори вплинули на загальну картину з якістю бензину? В цьому розбиралися експерти Інституту споживчих експертиз.
Дослідниками було взято проби бензину А-95 в найбільших всеукраїнських мережах (WOG, SOCAR, ОККО, ANP, PRIME, АВІАС, MARSHALL, AMIC, SHELL), а також у великих регіональних АЗС (київська мережа KLO та AVANTAGE 7, запорізька ZOG та PARALLEL, полтавська BVS, дніпровська NEFTEK, харківська ОВІС та мережі CHIPO та U.GO). Також були взяті проби і на невеличких мережах, які оперують в райцентрах і невеликих містах (24\7, KRAFT, LN ENERGY, DNIPRO OIL GROUP). Крім того, було перевірено і «преміальні» сорти бензину А-95 в великих мережах, а саме SOCAR NANO, WOG MUSTANG, ОККО PULLS, КLO VENTUS, SHELL V-POWER.
Після проведення аналізу в лабораторії, дослідники розділили результати на зони – зелену, синю та червону.
В зеленій зоні опинилися АЗС, пальне яких відповідає нормативам Євро-5, до синьої потрапили зразки бензину без порушень, але «без запасу міцності», тобто на грані дозволених значень. В червоній зоні опинилися АЗС, пальне на яких не відповідало нормативам профільного ДСТУ.
Всі зразки бензину були перевірені за основними параметрами:
– октанове число,
– вміст сірки та об’ємні частини ароматичних вуглеводнів та бензолу.
Зелена зона («брендовий» А-95)
Всі зразки преміального бензину, як в принципі і має бути, пройшли перевірку, отримали найвищу оцінку і опинилися в зеленій зоні.
Якість пального на українських АЗС по зонам: зелена, синя, червона:
За результатами даного дослідження можна прийти декількох висновків. По-перше, в Україні значно зменшилась кількість фальсифікованого пального. Це пов’язують з тим, що було зменшено кількість кустарних виробництв, так званих міні-НПЗ. Найбільші з них розбили російські бомби та снаряди, інші зменшили об’єми через проблеми з ресурсом та логістикою. Саме тому багато мереж з «червоної» зони перемістилися в «синю», оскільки тепер доводиться все ж таки торгувати імпортованим пальним. А та кількість кустарного пального, яка залишилася, пішла в основному малим регіональним мережам, оскільки їм не потрібні значні об’єми. Тому автомобілістам з невеликих міст та селищ експерти рекомендують проїхати зайвих кільканадцять кілометрів до великої заправки, аби не втрапити в халепу.
Шведський автовиробник Volvo офіційно повідомив про підготовку презентації нового електричного кросоверу EX60 21 січня 2026…
Корейський автовиробник Hyundai проводить останні приготування до майбутньої прем’єри свого найбільшого електромобілю. Як повідомляє Telegrafi,…
Кросовер Skoda Karoq вже давно потребує оновлення, а фанати бренду не можуть дочекатись зарядженої версії.…
Багато хто з українських водіїв не знає, що пальне поділяється за сезонними ознаками. Звичайний літній…
Кожного дня поліція в Україні зупиняє тисячі водіїв. Здавалось би, звичайна процедура, яка навіть не…
Взимку за кермом може бути прохолодно, особливо, якщо машина довгий час стояла на морозі. Триматися…