Статті

Робот проти автомата: плюси та мінуси коробок передач

З початку 80-х років минулого століття інженери старалися зрівняти автоматичні та механічні трансмісії. Це призвело до створення роботизованих “механік”, які тепер присутні в більшості модельних лінійок великих автовиробників.

Спробуймо розібратися, які переваги та недоліки мають такі роботизовані “механіки” порівняно з класичними “автоматами”.

Почнемо з конструкційних особливостей роботизованих “механік”. Вони є механічними коробками передач, але без третьої педалі. Зчеплення у таких КП активується електроприводом (актуатором).

У порівнянні з автоматичною коробкою з гідротрансформатором, конструкція роботизованих “механік” значно простіша і, відповідно, дешевша у виробництві. Саме ця перевага дозволила швидко поширити “роботи” на багато доступних моделях.

Однак, виробники дещо поспішили з масовим запуском таких трансмісій на ринок. Більшість роботизованих КП, особливо під час активної їзди, не забезпечували плавного перемикання передач, що дратувало водіїв ривками та затримками. Крім того, ці КП не відрізнялися високою надійністю.

У середині 2000-х років концерн Volkswagen поліпшив плавність роботизованих КП, впровадивши преселективні “роботи” з подвійним зчепленням (DSG). Вони стали спрощеною та дешевшою версією роботизованих КП Porsche – PDK. В таких трансмісіях парні та непарні передачі розташовані на окремих валах з індивідуальними зчепленнями.

DSG покращили плавність перемикання передач та забезпечили більш високу швидкість реакції на команди водія. Також вони забезпечили більш ефективне використання палива та зниження рівня шкідливих викидів.

Однак, роботизовані КП з подвійним зчепленням також мають свої недоліки. Найбільш поширеними проблемами є висока вартість ремонту та обслуговування, а також складність ремонтних робіт. Заміна зчеплення в такій коробці передач може бути досить складним та дорогим процесом. Крім того, існує ризик виникнення проблем з працездатністю електронних компонентів, які контролюють роботу КП.

Останні роки свідчать про поступове зменшення популярності роботизованих КП з подвійним зчепленням на користь інших типів трансмісій. Наприклад, багато автовиробників переходять до використання більш передових і автоматизованих систем передач, таких як роботизовані коробки передач з електрогідравлічним управлінням або безступінчаті трансмісії (CVT). Ці системи мають кращу плавність перемикання передач, знижену вагу та більш широкий спектр налаштувань для різних умов їзди.

У кінцевому підсумку, роботизовані “механіки” з подвійним зчепленням були важливим кроком у розвитку автоматичних трансмісій. Вони надали більше контролю та ефективності, але також постали зі своїми власними проблемами. За останні роки ринок трансмісій зазнав змін, і існують інші альтернативи, які можуть бути більш привабливими для споживачів.

Recent Posts

Кому з автомобілістів не можна економити на паливі: пояснення механіка

Американський автомеханік із 56-річним стажем роботи Скотті Кілмер висловився з приводу економії автомобілістів на паливі.…

20.05.2024

40 тисяч штрафу навіть тверезому: кому з водіїв заборонено сідати за кермо

В Україні зростає кількість порушень ПДР з кожним роком, викликаючи тривогу у правоохоронців. При цьому…

20.05.2024

Як відключити сигналізацію автомобіля без брелока: розкрили секретну кнопку

Ситуація, коли у власному автомобілі раптово спрацьовує сигналізація, а відключити її не вдається через несправність…

20.05.2024

Автомобільна мобілізація: що заборонено робити з машинами з 18 травня

З 18 травня 2024 року набули чинності зміни до Закону України "Про мобілізаційну підготовку та…

20.05.2024

Злодії навчилися викрадати машини без ключа: як захиститися від зловмисників

Сучасні технології значно спростили життя автовласників, але водночас відкрили нові можливості для зловмисників. Викрадення автомобілів…

19.05.2024

Найшвидші та недорогі кросовери: ТОП-9 моделей

Якщо ви шукаєте швидкий і потужний позашляховик, але хочете вкластися в бюджет до 50 000…

19.05.2024