Статті

Чи безпечні сучасні системи допомоги водіям

Інститут страхування дорожньої безпеки (IIHS) закликає зробити електронні системи, що відстежують стан водія, більш настирливими. Після аналізу 14 таких систем вони приходять до висновку, що лише три з них досягли межі або прийнятного рівня, повідомляє motor1.

Згідно з думкою експертів IIHS, виробники автомобілів не надають достатньо уваги водіям і не активно використовують неприємні сигнали. У їхньому новому звіті 11 із 14 систем моніторингу/захисту, що знаходяться на ринку, отримали незадовільні оцінки, дві вважаються слабкими, а лише одна – прийнятною. Жодна з них не заслуговує на хорошу оцінку.

Згідно зі стандартами IIHS, щоб отримати високу оцінку, системи повинні відстежувати рухи очей і рук водія та надсилати два попередження протягом 10-секундного інтервалу. Якщо водій залишається неуважним протягом 20 секунд, система повинна вжити екстрених заходів, щоб знизити швидкість автомобіля та вивести його з дороги. Якщо увага не концентрується протягом 35 секунд, системи мають уповільнити рух автомобіля та вивести його з дороги.

Також системи моніторингу мають вимагати від водіїв активно змінювати смуги руху. Система підтримки смуги руху не повинна вимикатись, якщо водій самостійно маніпулює нею під час активації, що спонукає водіїв активно керувати автомобілем. Адаптивний круїз-контроль не повинен автоматично відновлюватись після тривалої зупинки, особливо в умовах інтенсивного руху. І, нарешті, якщо ремені безпеки не застебнуті або автоматичне екстрене гальмування вимкнено, система моніторингу має завадити активації допоміжних водіїв.

Дослідження IIHS оцінили автомобілі різних виробників, включаючи Ford, General Motors, Tesla, Mercedes-Benz, BMW, Genesis, Lexus, Nissan і Volvo. Lexus отримав прийнятний рейтинг, тоді як General Motors і Nissan отримали дві незадовільні оцінки. Хоча Ford наблизився до кращого рейтингу, загалом стверджується, що жодна з систем моніторингу водія не відповідає вимогам в одній чи декількох областях.

“Недоліки відрізняються від системи до системи”, – підкреслив старший науковий співробітник IIHS Олександр Мюллер. “Багато автомобілів не відстежують належним чином, чи дивиться водій на дорогу чи готовий взяти керування. Багатьом не вистачає нагадувань про увагу, які приходять досить швидко і досить сильні, щоб розбудити водія, чий розум блукає. Багато хто з них можна використовувати, навіть якщо пасажири не пристебнуті або інші системи безпеки вимкнені”.

Незважаючи на критику, IIHS вважає, що вдосконалення можливе, переважно за рахунок програмного забезпечення.

“Ці результати хвилюють з огляду на швидкість, з якою автомобілі з такими системами виїжджають на наші дороги”, – сказав президент IIHS Девід Харкі. “Але якщо подивитися на результативність групи в цілому, є прогрес. Жодна система не показала хороших результатів у всіх напрямках, але принаймні одна з кожної категорії показала хороші результати. Це означає, що можливі виправлення, і в деяких випадках вони можуть бути досягнуті простим оновленням програмного забезпечення”.

Recent Posts

Що робити, якщо пробив колесо на автомобілі, а запаски немає: поради для водіїв

Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…

22.11.2024

Коли краще не заряджати смартфон через прикурювач в автомобілі

Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…

22.11.2024

Як заощадити 2000 гривень на заправці автомобіля: експерт дав водіям просту пораду

В умовах зростання цін на автомобільне паливо, а також нестабільної фінансової ситуації в країні питання…

22.11.2024

Де українці можуть купити автомобіль з пробігом за 800 гривень

Купівля автомобіля, навіть уживаного - це завжди витратна угода. Однак українці можуть знайти місце, де…

22.11.2024

Юрист назвав три категорії водіїв, яких бояться зупиняти патрульні

Мало хто з водіїв буде радий, якщо його автомобіль зупинить поліція. Однак патрульним також іноді…

22.11.2024

Які автомобілі поліція зупиняє найчастіше: патрульний розкрив «чорний список»

В Україні поліції заборонено зупиняти автомобілі на власний розсуд без конкретної причини. Але це зовсім…

22.11.2024