Заміна оливи в двигуні – ключовий аспект обслуговування автомобіля, що впливає на його довговічність і ефективність. Існує кілька методів, що дають змогу визначити, коли мастило втратило свої властивості і потребує заміни. Розглянемо чотири основні підходи до цього питання.
1. Заміна оливи за календарем
Цей метод полягає в заміні оливи через певні проміжки часу, незалежно від пробігу автомобіля. Зазвичай виробники рекомендують міняти оливу кожні 6-12 місяців. Такий підхід особливо актуальний для автомобілів, які експлуатуються в умовах міського режиму, з частими короткими поїздками і тривалими простоями.
2. Заміна оливи за пробігом
Найпоширеніший метод, який ґрунтується на рекомендаціях виробника щодо пробігу між замінами оливи. Зазвичай цей інтервал становить 10-15 тисяч кілометрів. Однак, цей показник може варіюватися залежно від типу оливи та умов експлуатації автомобіля. Наприклад, важкі умови експлуатації, такі як їзда в гірських районах або з частими зупинками і запуском двигуна, можуть вимагати частішої заміни оливи.
3. Заміна оливи за мотогодинами
Цей спосіб особливо корисний для комерційних автомобілів і спецтехніки, де час роботи двигуна важливіший, ніж пройдений кілометраж. Одна мотогодина приблизно еквівалентна 50-60 кілометрам пробігу. Отже, якщо автомобіль працює на холостому ходу або в умовах інтенсивного навантаження, відстеження мотогодин може дати більш точне уявлення про необхідність заміни оливи.
4. Заміна оливи за її станом
Цей метод вважається найбільш точним, особливо для старих автомобілів і нещодавно придбаних машин з невідомою історією обслуговування. Перевірка рівня і стану оливи повинна проводитися не рідше, ніж раз на 1-1,5 тисячі кілометрів.
Основні ознаки, що вказують на необхідність заміни оливи, включають:
Зростання чаду: Якщо рівень оливи різко падає після кількох тисяч кілометрів пробігу, це може свідчити про вироблення ресурсу оливи або її низьку якість. У будь-якому разі, потрібна заміна лубриканта.
Колір і прозорість: Масло в бензиновому двигуні не повинно бути абсолютно чорним. Через нього мають бути видні ризики на щупі. Якщо масло чорне і непрозоре, воно втратило свої властивості.
Запах: Масло не повинно пахнути горілим. Запах гару вказує на сильний перегрів оливи і втрату її якостей.
В’язкість: Для оцінки в’язкості нанесіть краплю масла на щуп. Вона має застигнути, зібратися і протриматися кілька секунд перед тим, як впасти. Це свідчить про нормальну в’язкість оливи.
Дізнайтеся, як вибір колонки на АЗС може вплинути на стан вашого авто та як уникнути…
Дізнайтеся, як правильно підготувати каністру для пального: очищення, сушіння та небезпечні ємності. Забезпечте тривалу роботу…
Українці активно купують старі авто з США, зокрема TESLA Model Y. У квітні зафіксовано зростання…
Пройдіть тест на знання Правил дорожнього руху щодо зупинок. Дізнайтеся, де водіям дозволено зупинятись, та…
Дощова погода — справжній виклик для водіїв. Мокрий асфальт, погана видимість, аквапланування — усе це…
У Києві виставили на продаж рідкісний ЗАЗ-968 з пробігом 5000 км, відновлений і в робочому…