В Україні з лютого 2022 року не припиняється правовий режим воєнного стану, а разом з ним і загальна мобілізація. З минулого місяця цей процес був додатково регламентований, зокрема, в частині приватних транспортних засобів, їхніх автовласників і водіїв.
Процедура вилучення автомобілів у громадян, підприємств, установ та організацій різної форми власності існувала й раніше, вона була описана в законі “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”. Однак тепер законодавці доповнили існуючі норми новими уточненнями.
Якщо раніше щоквартально дані про зареєстрований транспорт до ТЦК надавало МВС, то тепер це мають робити транспортні підприємства самі двічі на рік – 20 червня і 20 грудня. Військкомам потрібно повідомляти інформацію про наявність тих чи інших автомобілів і спецтехніки, а також про їхніх водіїв.
Виходячи з отриманих відомостей, ТЦК за рішенням місцевих адміністрацій можуть ухвалювати рішення про мобілізацію транспорту, виходячи з мобілізаційних планів Генштабу. За новими правилами, авто і техніку, що стоять на обліку, не можна перепродавати, дарувати, вивозити за кордон і навіть в інші регіони. При цьому нардепи в травні заборонили вилучати машини, які є єдиним джерелом доходів громадян, належать інвалідам I і II групи, а також батькам дітей з інвалідністю.
Якщо у власника у власності лише одне авто, його не можна мобілізувати. Також мобілізації не підлягатимуть транспортні засоби та техніка дипломатичних установ, представників інших країн і міжнародних організацій, іноземців та осіб без громадянства, банків держсектору та підприємств з високою суспільною значимістю.
Мобілізація транспорту відбувається в установленому порядку співробітниками ТЦК за розпорядженням місцевої адміністрації. Процедура передбачає складання акта приймання передачі з незалежною оцінкою технічного стану і вартості майна. Копія документа вручається власнику, який має право повернути техніку після завершення воєнного стану. Якщо авто було пошкоджено або знищено, власнику зобов’язані виплатити компенсацію.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…