Статті

Чи справді система “старт-стоп” шкідлива для двигуна автомобіля

Автоматична система “старт-стоп” в автомобілях викликала широкі дискусії в експертному середовищі з моменту своєї появи. Хтось приходить у захват від екологічності, економії пального та часу, який забезпечує нова технологія, інші критикують її за нібито негативний вплив на двигун. Але щоб отримати повне розуміння того, що це за система і який вплив вона чинить на автомобіль, необхідно розглянути, як вона працює.

Як працює система старт-стоп?
Автоматична система старт-стоп функціонує так, як випливає з її назви. Вона автоматично вимикає двигун, коли автомобіль зупиняється, і запускає його знову, коли автомобіль починає рухатися. Основна мета – зниження витрати палива, що робить цю технологію однією з найефективніших у плані економії палива.

Для цього система використовує безліч датчиків, з’єднаних з батареєю, коробкою передач, колесами і колінвалом. Ці датчики відстежують оберти двигуна (RPM), щоб визначити, коли автомобіль не рухається і педаль гальма натиснута. Щойно це виявляється, двигун вимикається за допомогою блоку керування двигуном (ECU) та електронної системи батареї (EBS). Для повторного запуску двигуна застосовується зворотний процес.

Вплив на двигун: міфи та реальність
Деякі автовласники підозрюють, що часте вмикання і вимикання двигуна може призвести до зносу з часом. Ці підозри не позбавлені підстав. Дійсно, часті цикли запуску і зупинки можуть зношувати двигун, але інженери розробили кілька розумних рішень для зниження зносу.

Один із ключових моментів – те, що система старт-стоп не активується доти, доки моторна олива не досягне робочої температури. Коли двигун зупиняється, олива осідає, і при повторному запуску колінвал починає обертатися, що може призвести до тертя з підшипниками. Однак більшість систем старт-стоп запобігають цьому, зупиняючи колінвал в ідеальному положенні для плавного повторного запуску.

Переваги системи старт-стоп
Система старт-стоп не тільки допомагає знизити витрату пального, а й зменшує викиди CO2. За оцінками, така система може знизити викиди на 3-8%, що позитивно позначається на довкіллі. Ця технологія особливо корисна для гібридних і електричних автомобілів, оскільки допомагає економити заряд батареї, виконуючи ту саму функцію.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025