Роботизовані трансмісії стають дедалі поширенішими в автомобілях різних марок, пропонуючи водіям зручність автоматичного перемикання передач при збереженні економічності та спортивних характеристик механічних коробок передач. Однак такі трансмісії мають свої особливості експлуатації, на які необхідно зважати, щоб продовжити термін їхньої служби та уникнути дорогих ремонтів. Експерт їх перерахував.
Як влаштовані роботизовані коробки передач
Роботизована коробка передач (РКП) являє собою автоматизовану механічну трансмісію, де процес перемикання передач і управління зчепленням здійснюють електронний блок управління і сервоприводи. На сьогоднішній день існує два основних типи РКП:
Автоматизована роботизована коробка (одне зчеплення): Конструкція такої коробки заснована на механічній трансмісії, доповненій електромеханічними приводами. Ці системи відносно прості і дешеві, але мають свої обмеження в плані швидкодії і плавності перемикання передач.
Преселективна роботизована коробка (два зчеплення): У цій конструкції використовується два зчеплення для парних і непарних передач. Це дає змогу більш швидко і плавно перемикати передачі, оскільки наступна передача заздалегідь підготовлена для ввімкнення. Преселективні коробки забезпечують кращу динаміку і комфорт під час водіння, але вони складніші і дорожчі у виробництві та обслуговуванні.
Вплив повільної їзди на роботизовані трансмісії
Роботизовані коробки передач, особливо оснащені одним зчепленням, не люблять тривалу їзду на малих швидкостях, наприклад, в умовах міських заторів або під час маневрування на парковці. Основна причина полягає в специфіці роботи зчеплення за низьких обертів двигуна. Коли автомобіль рухається на малій швидкості, коробка передач ставить другу передачу, і для плавності ходу використовується пробуксовка зчеплення. Це імітує роботу гідромуфти в класичних автоматичних трансмісіях.
Однак тривале пробуксовування зчеплення веде до його швидкого зносу і перегріву. Трансмісійна олива не встигає ефективно відводити тепло, що призводить до підвищення температури і перегріву вузла. Внаслідок перегріву страждає не тільки зчеплення, а й мехатроніка – електронний блок керування коробкою передач. Перегріта електроніка може вийти з ладу, що призведе до дорогого ремонту.
Як уберегти роботизовану коробку передач
Щоб уникнути проблем із роботизованою коробкою передач під час їзди на малих швидкостях, необхідно дотримуватися таких рекомендацій:
Перемикання в ручний режим: Під час руху в заторах або на парковці доцільно переводити коробку передач у ручний режим і обирати першу передачу. Це дасть змогу уникнути пробуксовки зчеплення та зменшить навантаження на трансмісію.
Уникнення тривалої їзди на малих швидкостях: За можливості намагайтеся уникати тривалого руху на малих швидкостях. Якщо це неможливо, стежте за температурою трансмісійної оливи та за потреби робіть зупинки для охолодження вузлів.
Регулярне обслуговування: Регулярно проводьте обслуговування коробки передач, включно із заміною трансмісійної оливи та перевіркою стану зчеплення. Це допоможе вчасно виявити та усунути можливі проблеми.
Використання якісних комплектуючих: Під час заміни деталей використовуйте тільки оригінальні або рекомендовані виробником комплектуючі. Це забезпечить надійну роботу коробки передач і продовжить її термін служби.
Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…
Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…
Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…
Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…
Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…
Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…