Автоматична коробка передач (АКПП) – одна з найскладніших і найдорожчих частин автомобіля. Її ремонт або заміна може обійтися власнику в значну суму. Тому водії прагнуть знайти способи продовжити термін служби трансмісії та уникнути великих витрат. Експерти порталу ampercar.com навели кілька порад, які допоможуть збільшити ресурс АКПП і уникнути небажаних поломок.
Читайте також:
В Україні скоротять кількість автостанцій: кому заборонять працювати
Як економно їздити на автомобілі з «механікою» або «автоматом»
П’ять причин, чому атмосферний двигун краще турбованого
1. Прогрів коробки передач перед поїздкою
Часто водії прогрівають тільки двигун, вважаючи, що разом з ним прогрівається і автоматична коробка. Однак це помилка. Двигун дійсно частково передає тепло на АКПП, але його недостатньо для повноцінного прогріву масла в коробці. Для того щоб трансмісійна рідина досягла оптимальної температури, потрібно проїхати 5-10 хвилин на невисокій швидкості, уникаючи різких маневрів і навантажень. Це особливо важливо в холодну пору року, коли температура оливи в коробці може значно знизитися.
2. Уникайте частого використання нейтральної передачі
Багато водіїв, стоячи на світлофорах або в заторах, перемикають коробку передач у нейтральний режим (N), вважаючи, що це зменшить навантаження на трансмісію. Однак часте перемикання між режимами D (рух) і N може скоротити термін служби коробки. АКПП розрахована на роботу в режимі руху, і постійна зміна режиму може викликати знос внутрішніх компонентів. Важливо також уникати перемикання з D на R (задній хід) за високих обертів двигуна – такі маневри можуть спричинити пошкодження трансмісії, особливо під час спроби виїхати з багнюки або снігового заносу.
3. Правильне паркування на ухилі
Під час паркування на ухилі багато водіїв покладаються винятково на режим «P» (паркінг), забуваючи про стоянкове гальмо. Це може призвести до збільшеного навантаження на механізми коробки передач, особливо якщо автомобіль стоїть на значному схилі. Для того щоб уникнути проблем, спочатку необхідно активувати стоянкове гальмо, а потім перемикати коробку передач у режим паркування. Таким чином, вагу автомобіля буде утримувати гальмівна система, а не трансмісія, що зменшить знос механізму блокування та подовжить термін його служби.
4. Буксирування автомобіля з АКПП
Якщо виникла необхідність буксирувати автомобіль з автоматичною коробкою передач, варто бути гранично обережним. По-перше, двигун машини має бути увімкнений, щоб забезпечити циркуляцію масла в системі коробки передач. По-друге, максимальна допустима дистанція для буксирування становить близько 30 км, інакше є ризик перегріву трансмісії та серйозного пошкодження. У разі якщо автомобіль не заводиться, краще викликати евакуатор, оскільки буксирування на довгі відстані без працюючого двигуна може призвести до катастрофічних поломок АКПП.
5. Регулярне обслуговування і заміна масла
Хоча деякі сучасні коробки передач вважаються «безобслуговуваними», експерти все ж таки рекомендують регулярно міняти масло в АКПП. З плином часу трансмісійна рідина втрачає свої властивості, що може негативно позначитися на роботі всієї системи. Регулярна заміна оливи (зазвичай кожні 50 000-60 000 км, але точний інтервал залежить від рекомендацій виробника) допомагає запобігти зношуванню і перегріву компонентів трансмісії, продовжуючи її термін служби.
Прихід зими створює для українських автомобілістів складні умови експлуатації транспортного засобу. Найгірше, якщо машина просто…
З наближенням зими українські водії все частіше починають замислюватися над тим, як боротися з однією…
Найближчим часом в Україні можуть з'явитися нові підстави для позбавлення водійських прав. Відповідний законопроєкт уже…
У США іноді можна побачити припарковані автомобілі з пластиковими пакетами, одягненими на дзеркала заднього виду.…
Уже майже три роки в Україні продовжує діяти воєнний стан, а з ним і блокпости…
Зупинка автомобіля поліцією і подальше спілкування з правоохоронцями мало кому з українських водіїв приносить задоволення.…