П’ять причин, чому атмосферний двигун краще турбованого
Останніми роками автомобільні виробники роблять значні кроки в бік турбованих двигунів, обіцяючи своїм клієнтам економію пального та зниження шкідливих викидів. Однак, незважаючи на очевидні переваги турбомоторів, атмосферні двигуни залишаються улюбленцями багатьох автомобілістів та інженерів. Є кілька вагомих причин, чому атмосферні двигуни досі заслуговують на довіру і нерідко вважаються кращими за їхніх турбованих конкурентів. П’ять з них назвали фахівці видання ampercar.com.
Читайте також:
Чотири типові помилки, яких припускаються українські водії в заторі
Закипів двигун: що можна і не можна робити водієві в такій ситуації
Механіки назвали «апгрейди» автомобіля, які допомагають заощадити гроші
Надійність і простота конструкції
Перше, що вирізняє атмосферні двигуни, – це їхня простота. Без складних систем турбонагнітачів і додаткових компонентів, таких як інтеркулери та електронні клапани управління, атмосферні мотори мають простішу конструкцію. Це знижує кількість потенційних точок відмови, роблячи їх більш надійними в тривалій перспективі.
Турбовані двигуни працюють під високим тиском і температурами, що створює екстремальні умови для внутрішніх компонентів. Найменша несправність, чи то в турбіні, чи то в системі подачі палива, може призвести до серйозних поломок і дорогого ремонту. У разі атмосферного двигуна такі проблеми трапляються набагато рідше, що особливо важливо в регіонах з нестабільною якістю палива.
Економія на ремонті
Складна конструкція турбованих двигунів означає, що їх ремонт коштує дорожче. Турбонагнітачі та інші складні елементи вимагають кваліфікованого підходу і заміни дорогих деталей. У разі поломки атмосферного мотора його ремонт обійдеться значно дешевше завдяки меншій кількості компонентів і простішій конструкції.
Крім того, атмосферні двигуни менш чутливі до якості палива. Водій, який заправився неякісним бензином, ризикує зіткнутися з серйозними проблемами в турбомоторі, тоді як атмосферний двигун працюватиме без значних наслідків.
Проблема турбоями
Одна з ключових проблем турбованих двигунів – це так звана «турбояма». На низьких обертах двигун може проявляти млявість через те, що турбіна ще не набрала обертів. Це особливо помітно під час старту з місця, що робить водіння менш комфортним. Незважаючи на зусилля виробників усунути цю проблему за допомогою встановлення додаткових турбін і систем з електроприводом, це не завжди працює ідеально і ще більше ускладнює конструкцію.
Атмосферні двигуни не мають такої проблеми. Вони забезпечують рівномірну подачу потужності на всіх обертах, що робить керування автомобілем передбачуваним і комфортним.
Міф про економічність
Один із головних аргументів на користь турбомоторів – це їхня нібито економічність. Однак на практиці ситуація часто виявляється протилежною. Для досягнення обіцяної динаміки водієві доводиться сильніше натискати на педаль газу, що збільшує витрату палива. У результаті фактичні показники можуть виявитися не такими вражаючими, як заявлено виробниками.
Атмосферні двигуни, хоча і можуть поступатися в динаміці, забезпечують більш стабільні показники витрати палива в реальних умовах експлуатації, особливо якщо мова йде про рівномірне водіння без різких прискорень.
Довговічність
Багато атмосферних двигунів мають величезний ресурс, що часто перевершує турбомотори. Прикладом може слугувати популярний 1,6-літровий атмосферний двигун Volkswagen, який видає 105 кінських сил – майже стільки ж, скільки і 1,2-літровий турбомотор TSI. Але при цьому ресурс останнього часто обмежується лише гарантійним терміном експлуатації, тоді як атмосферні двигуни можуть працювати на порядок довше.