Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію. Вона здається декоративною, але її роль набагато серйозніша.

Інженер із безпеки руху Сергій Кравченко у коментарі для «Твоя МАШИНА» пояснює:

«Це не просто візуальний елемент, а межа між двома зонами дзеркала – звичайною та асферичною. Перша показує об’єкти без спотворень, друга трохи викривляє, але відкриває більшу площу».

За його словами, така конструкція допомагає побачити автомобілі, які перебувають у «сліпих зонах», особливо під час обгону чи перестроювання.

На практиці це означає, що чорна смуга відділяє частину, де зображення реальне, від тієї, де воно здається меншим і далі, ніж є насправді. Якщо не знати про це, можна неправильно оцінити дистанцію до іншого авто і зробити небезпечний маневр.

Автомеханік київського сервісу Ігор Лещенко додає:

«Деякі водії скаржаться, що через таку оптику об’єкти виглядають дивно, але звикання триває лише кілька днів. Потім ви вже не уявляєте, як раніше обходилися без цього».

Сьогодні майже всі виробники встановлюють асферичні дзеркала навіть на бюджетні моделі. Наприклад, на Kia Rio або Renault Clio такі дзеркала входять до базової комплектації. У преміум-сегменті їх доповнюють підігрівом та електроскладанням, але принцип дії лишається той самий – розширити огляд і зменшити ризик ДТП.

Поради водіям

  • Якщо бачите чорну смугу – не ігноруйте її. Вона показує межу між реальною та викривленою частиною.
  • Не приймайте рішення про обгін, орієнтуючись лише на відображення за смугою – оцініть ситуацію ще й через бокове вікно.
  • Якщо дзеркало без смуги, можливо, воно звичайне і не охоплює «сліпі зони». У такому разі корисно встановити додаткове невелике опукле дзеркальце.

Український контекст

В Україні асферичні дзеркала офіційно рекомендуються до встановлення згідно з технічним регламентом безпеки колісних транспортних засобів (наказ Мінінфраструктури №521). Це відповідає європейським нормам UNECE №46, що визначають вимоги до оглядовості.

Не пропустіть