Статті

Мало хто про неї знає: яка прихована функція в автомобілі рятує водіїв від халепи на нічній дорозі

Кожному водієві відома ситуація, коли яскраве світло фар автомобілів, що їдуть позаду, заважає керувати автомобілем у нічний час. Дзеркала заднього виду, замість того щоб допомагати стежити за дорожньою ситуацією, можуть засліплювати, створюючи серйозну загрозу безпеці. Однак, як виявилося, просте рішення вже давно вбудовано в конструкцію більшості автомобілів. Одна з таких функцій – невеликий «язичок», розташований під дзеркалом заднього виду. Але для багатьох водіїв цей елемент залишається загадкою.

Читайте також:

Штраф 425 гривень: кому з українців потрібно терміново замінити водійські права

Не робіть так: одна небезпечна помилка, якої українські водії часто припускаються на перехресті

Механіки обожнюють ці шість помилок водіїв: завдяки їм, у них завжди є робота

Як працює «язичок»?
«Язичок» під дзеркалом заднього виду – це простий, але ефективний засіб боротьби з сліпучим світлом, що надходить від фар машин ззаду. Переключивши цей важіль, водій змінює кут нахилу дзеркала, що дає змогу зменшити відбиття яскравого світла. Хоча зображення стає менш чітким, це рішення дає змогу зменшити рівень дискомфорту та засліплення, не втрачаючи при цьому можливості контролювати обстановку позаду автомобіля.

Функція особливо корисна в нічний час, коли світло від фар інших машин може прямо бити в очі водія, заважаючи йому зосередитися на дорозі. Такий простий механізм може значно підвищити комфорт водіння та врятувати від потенційної аварії, особливо під час тривалих нічних поїздок або на заміських трасах.

Сучасні технології: автоматичне затемнення
З розвитком технологій багато сучасних автомобілів уже не мають «язичка» під дзеркалом. Це пов’язано з тим, що автовиробники почали оснащувати свої машини автоматичними системами затемнення дзеркал. Вони працюють за допомогою або хімічних компонентів, або електронних датчиків, які реагують на рівень зовнішнього освітлення.

Автоматичні дзеркала, вкриті спеціальним хімічним шаром, поглинають надлишкове світло, тим самим знижуючи його відбиття. Це перший тип таких систем. Другий, більш просунутий, заснований на електронних датчиках. Ці пристрої під’єднані до електроніки автомобіля і можуть змінювати ступінь затемнення дзеркала залежно від рівня освітленості. Такий датчик, розташований на передній частині дзеркала, реагує на світло від фар, а інший – на задній частині – перевіряє рівень денного світла, щоб система працювала тільки в темний час доби.

Ці системи автоматичного затемнення стали стандартом для багатьох нових автомобілів, включно з бічними дзеркалами, що значно підвищує рівень комфорту та безпеки на дорозі.

Recent Posts

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025

В Україні підліток за кермом авто вирвав заправний пістолет на АЗС та втік

Днями в Сумах стався курйозний, але в той же час небезпечний інцидент за участю 16-річного…

21.12.2025

Суддя не гальмувала взагалі: з’явились моторошні подробиці кривавої ДТП з підлітками

18 грудня в Харкові сталась серйозна ДТП. Легковик під керуванням судді Валківського районного суду Алли…

21.12.2025

ТОП-5 «ненажерливих» нових авто, що поглинають паливо літрами

В 2025 році на ринку дебютували сотні нових бензинових моделей. В більшості випадків тренд рухається…

21.12.2025

ТОП-5 найкращих суперміні 2025 року: ідеальні міські авто

Якщо ви шукаєте практичне та економне авто не за «всі гроші світу» для щоденних поїздок…

21.12.2025

ТОП-10 кращих авто для новачків: надійні, прості й недорогі

Придбання першого авто – це завжди велика відповідальність. Складність не лише в тому, що машина…

21.12.2025