Названі основні причини ДТП в Україні

Кожні 4 хвилини в Україні відбувається аварія на дорогах – близько 409 в день. За останні півроку в них травмувалася 16921 людина й загинуло 1688. Це на 7-10% більше ніж торік. Тоді кількість аварій на всій території України сягнула 150 120 штук. 24 294 дорожньо-транспортних пригод були з постраждалими, передає Gazeta.ua.

Основні причини ДТП – порушення правил проїзду перехресть і маневрування, недотримання безпечної дистанції, перевищення припустимої швидкості руху й керування напідпитку.

В Україні відсутній системний контроль за діями учасників дорожнього руху. Патрульна поліція, яка повинна регулювати це питання, має чимало додаткових функцій. Наприклад, виїзди на різні виклики від пограбувань до порушень порядку. Тому вони фізично не можуть зосередитися на сфері дорожнього руху, – говорить автоюрист Володимир Караваєв. Він розповідає про причини великої кількості дорожньо-транспортних пригод в Україні.

Які є ще причини частих аварій?

В Україні немає державної системи управління безпекою дорожнього руху.

Коли в нас працювала Державна автомобільна інспекція, водії знали, що цими питаннями займається саме вона. Згідно із законодавством зараз всі повноваження ДАІ “розпорошили”. Як результат, більше ніхто не контролює безпеку на дорозі.

Як із автомобільними аваріями борються в ЄС?

Там всі дані про кожну аварію вносять до електронного реєстру. Потім аналізують їх і визначають причини. Після цього працюють над їх усуненням. У порівнянні з іншими державами в нас немає офіційного обліку дорожньо-транспортних пригод.

Чи впливає якість доріг на кількість аварій?

В будівництво якісних українських доріг вкладають мільярди гривень і не тільки державних. Однак ще під час проектування допускають чимало помилок, які й призводять до аварій. Наприклад, через нещодавно побудовану Житомирську трасу ходять корови. Все тому, що село розташоване ліворуч від траси, а пасовисько корів – праворуч. Наземних чи підземних переходів, якими вони могли скористатися, не збудували. Тепер там виникають дорожньо-транспортні пригоди.

Що ще впливає на аварійність?

Поведінка людей. Українці найрідше потрапляють в аварії на поганих дорогах. Що покриття гірше, то менше ДТП. У таких випадках водії максимально концентруються на керуванні автомобілем. Вони рухаються з невеликою швидкістю і ретельно об’їжджають ями. Але як тільки потрапляють на якісну трасу, увага розсіюється, а швидкість зростає. У деяких автомобілістів недостатньо навиків для їзди такими дорогами.

Чому? У наших автошколах слабка підготовка водіїв?

Так, раніше навчання в автошколі тривало щонайменше 3,5 місяці. За цей період людина встигала вивчити правила дорожнього руху. Після 2009 року систему почали змінювати. Тепер виділяють півтора місяця, щоб отримати права для водіння мотоциклом. 2,5 місяці люди навчаються для отримання посвідчення категорії В – водіння легковою машиною.

За офіційно затвердженою Кабміном програмою, категорію В учням мають давати після проходження 140 годин теорії і практики. Зараз автошколи в найкращому випадку мають 8 або 10 навчальних тижнів. У першому випадку їх потрібно відвідувати тричі на тиждень, у другому – двічі. Заняття триває три години. В реальності виходить, що автошколи навчають лише 60 годин.

Яким чином учні повинні добрати ще 80 теоретичних занять – незрозуміло.

Чи можна знайти відповідального за видачу посвідчення водія?

Теоретично можна. В Україні, за правилами, має бути дві екзаменаційні комісії. Одну створюють безпосередньо в автошколі, вона приймає внутрішній екзамен. Друга – в сервісному центрі. Під час державного практичного іспиту мають бути присутні три члени комісії. Я ніколи не чув, щоб одразу всі екзаменатори їхали з майбутнім водієм і перевіряли його. Зазвичай перевіряє лише один, інші два тільки підписують рішення. Виходить колективна безвідповідальність. В таких умовах виникає шалена корупція, її надзвичайно складно викорінити.

Чому в автошколах змінився підхід до навчання?

З’явилося чимало “сірих” автошкіл, які ставлять за мету заробіток на учнях. Чим більше їх буде за рік, тим для таких закладів краще. Автошколи, які могли надавати якісну освіту, також змушені скорочувати програми, аби витримати конкуренцію.

Чи справді в автошколі учень готовий до переходу практики водіння вже на перших тижнях навчання?

Звісно, ні. У автошколах такий підхід використовують після скорочення навчальних програм. Це суперечить нашим правилам дорожнього руху. Там вказано, що навчати водінню на дорогах загального користування можна лише ту особу, яка знає правила дорожнього руху. Погодьтесь, що за тиждень цього зробити неможливо.

Останнім часом відбувається чимало аварій зі спецавтомобілями. В чому тут проблема?

Зараз в Україні нормативно-правова база, яка регулює сферу дорожнього руху складається з 80 законів і низки підпунктів до них. Враховуючи таку велику кількість актів і регулярні зміни в них, то виникає маса протиріч.

Минулого тижня в Києві було три дорожньо-транспортні пригоди за участю швидких допомог. У коментарях під відео з аваріями є багато нагадувань про те, що за правилами водій зобов’язаний поступитися дорогою, якщо рухається автомобіль із увімкненим проблисковим маячком або спеціальним звуковим сигналом. Саме це “або” – перше протиріччя, через яке службові машини потрапляють в ДТП, бо водії не завжди бачать маячок, а сирена просто вимкнена. У законі про дорожній рух написано, що увімкненим повинно бути все.

Можливо більші штрафи збільшать уважність водіїв?

Ні. Підвищення штрафів ніколи не давало позитивних результатів у жодній країні. Якщо намалювати криву, то після підвищення штрафу на будь-яку суму, кількість порушень різко зменшується впродовж перших трьох місяців. Після цього періоду аварії знову починають зростати і через шість місяців повертаються до початкового рівня.

Як зменшити кількість аварій?

Є безліч комплексних методів. Два роки тому уряд Гройсмана прийняв програму із забезпечення безпеки дорожнього руху. Завдяки їй смертність на автошляхах повинна зменшитись на 30 відсотків до 2020 року. Для цього в бюджеті виділили шість мільярдів гривень і спеціальних виконавців. У програмі понад 120 пунктів, з яких реалізували п’ять або шість. Завдяки ній закупили лише машини для служби з надзвичайних ситуацій, органів безпеки, бензин і алкотестери “Драгер” для поліції.

Виходить, що основна проблема ДТП через уряд?

В Україні є маса законопроектів і розроблених законодавчих ініціатив, які ніхто не розглядає. Вони могли б суттєво покращити ситуацію на дорогах. Також в нас працює спеціальна Єврокомісія.

Експерти Світового банку щороку надають уряду великий звіт із рекомендаціями у сфері дорожнього руху.

У ньому по пунктах розписані всі методи боротьби з аваріями. Проблема лише в тому, що ними не користуються.

Recent Posts

Вимираючий вид: ТОП-6 найкращих спорткарів на «механіці», які залишилися у продажу

Автоматична трансмісія давно домінує в індустрії, у зв'язку з чим автомобілі на «механіці» поступово відходять…

26.11.2024

Шість маловідомих кнопок в автомобілі, які полегшать вам життя

Сучасні автомобілі оснащені безліччю прихованих функцій, які можуть істотно полегшити життя водієві. Експерти розповіли про…

26.11.2024

Найбільш недооцінені кросовери 2024 року: три моделі, які варті уваги

В умовах насиченого ринку кросоверів легко пропустити моделі, які пропонують чудове поєднання ціни, стилю та…

26.11.2024

Що потрібно відключити в автомобілі, щоб удвічі збільшити ресурс двигуна: механік дав відповідь

Сучасні автомобілі буквально «напхані» різного роду технологіями, які роблять процес водіння більш комфортним і простим.…

26.11.2024

Пройдуть 500 000 км і більше: десять кросоверів і позашляховиків з невбиваними двигунами

Багато позашляховиків відомі своєю вражаючою надійністю. Правильне обслуговування і помірний стиль водіння дає змогу деяким…

26.11.2024

Термін служби батареї електромобіля Xiaomi

Електромобілі стають дедалі популярнішими, і компанія Xiaomi активно займає нішу на цьому ринку. Одним із…

26.11.2024