Купівля будь-якого уживаного автомобіля пов’язана з купою ризиків. А вже якщо машина старше 10 років – то й поготів. Досить сказати, що за деякими експертними оцінками, понад 30% таких авто мінімум один раз побували в ДТП.
Отож розповімо, з якими проблемами потенційний покупець може зіткнутися після придбання такого транспортного засобу.
Як правило, купувати битий автомобіль вирішуються лише при відсутності необхідної суми для покупки нової машини або в якості першого – «тренувального» – транспортного засобу. Але навіть, здавалося б, якісно проведений капітальний ремонт автомобіля не здатний захистити автовласника від багатьох проблем.
КУЗОВ
Кузовні елементи (капот, двері, кришка, крила, бампер) після аварії піддаються різною за інтенсивністю деформацією. Навіть після проведення якісного рихтування та фарбування, даний елемент кузова вже не має початкової міцності і жорсткості. В результаті вже при незначному механічному впливі може статися повторна деформація.
ВТРАТА МІЦНОСТІ
Пошкодження силових елементів (стійки, лонжерони, дах, пороги) усувають шляхом витягування на стенді. Після цього дуже часто доводиться додавати пластини для посилення загальної конструкції. Природно, що такий кустарний спосіб посилення перерахованих вище елементів гарний лише за умови використання транспортного засобу в умовах хороших доріг і при середніх швидкісних діапазонах. Як поведе себе автомобіль на нерівній трасі на підвищених швидкостях, не знає ніхто.
ГЕОМЕТРІЯ
При сильному лобовому ударі у багатьох моделей відбувається порушення геометрії кузова. Іншими словами, він стає «ромбом». Навіть найбільш досвідчений співробітник СТО не зможе повністю видалити цей дефект. В результаті автомобіль після капіталки все одно буде переміщатися не зовсім по прямій траєкторії. Що стосується міцності з’єднань, то тут теж немає шансів повернути первозданну міцність, навіть використовуючи новітнє зварювальне обладнання.
А ХТО ПЛАТИТИ БУДЕ?
Автомобіль після ДТП і подальшого капремонту зберігає свої технічні характеристики протягом усього декількох місяців. Після зими всі «сюрпризи» ремонту разом із залишковими ознаками аварії вийдуть назовні. Це стосується не тільки кузова, але і силового агрегату, і ходової. Доведеться терміново ремонтувати або повністю замінювати пошкоджені деталі. Повторне зварювання і фарбування коштують чимало, а якщо врахувати, що битий метал швидко іржавіє, то без антикорозійної обробки не обійтися. В результаті вартість ремонту може бути рівна ціні нового авто.
НЕПРИЄМНІ СЕКРЕТИ
При сильних лобових зіткненнях авто отримує видимі і приховані пошкодження. Перші усуваються під час капітального ремонту. А ось із другими не так все просто. Навіть використовуючи новітнє діагностичне обладнання, неможливо знайти всі приховані пошкодження, тому що вони мають незначні розміри і розташовуються у внутрішніх порожнинах авто. Також деякі деталі (патрубки, електроприлади) зберігають свою працездатність, але завдяки наявності на своїй поверхні мікропошкодження можуть в будь-який момент вийти з ладу.
СУМНИЙ ПІДСУМОК
Коротше кажучи, купувати автомобіль після ДТП не тільки не вигідно з фінансової точки зору, але і просто небезпечно. Адже навіть якісно відремонтоване авто має велику кількість прихованих дефектів, які можуть проявитися у найбільш невідповідний момент. Це може привести до серйозної поломки або навіть до аварії.
Сьогодні електрокари - це вже не просто якась дивина, яка вражає уяву лише тим, що…
Як відомо, дизельні двигуни мають ККД на порядок вищий, ніж бензинові, а тому потребують більше…
Машини Audi, як і практично всі німецькі автомобілі, вважаються зразком надійності та якості. За більш…
Керування автомобілем вимагає від керманича максимальної концентрації та обережності. Особливо це стосується тривалих поїздок, під…
Позашляховик Toyota 4Runner вже встиг стати легендою у світі SUV. Сьогодні він перебуває на піку…
Сьогодні автовиробники рекомендують проводити повну заміну моторної оливи в автомобілі з інтервалом в 10-15 тисяч…