Які шини кращі та вигідніші взимку: шиповані чи «липучка»

Суперечка між прихильниками шипованої зимової гуми й адептами нешипованних шин настільки ж стара та нескінченна, як протистояння прихильників IOS і Android. А які колеса вибрати людині, що звикла довіряти здоровому глузду? Про це розповість Твоя МАШИНА.

Як правило, автовласники особливо не заморочуючись технічними тонкощами, називають будь-яку нешипованну зимову гуму «липучкою». Насправді це не зовсім так. Більшість моделей зимової гуми випускаються у двох варіантах – з шипами і без них. Причому, ніяких інших відмінностей, крім присутності шипів в протекторі, між такими колесами немає.

«Липучками» ж прийнято називати зимову гуму, яка в принципі не призначена для установки на ній шипів. Це, якщо говорити спрощено, свого роду «зимово-осінній» клас покришок – зі специфічними малюнком протектора і складом гуми.

Насправді різниця між «липучкою» і шипованою шиною – тільки в наявності металевих або метало-керамічних «цвяшків» в протекторі.

Які ж переваги і недоліки того або іншого типу зимових покришок?

Почнемо з шипованих. Шипи призначені для того, щоб, виступаючи за межі поверхні протектора, заглиблюватися в шар льоду або влежаного снігу на дорозі і таким чином чіплятися за її поверхню навіть тоді, коли зчіпних властивостей протектора колеса недостатньо. Найбільш наочно ефективність шипів на колесах видно під час зимових ралійних гонок. У спеціалізованих коліс, призначених для таких змагань шипи можуть стирчати аж на 1,5 см – при тому, що у простих покришок вони виступають на 0,5-1,5 мм.

Відсутність шипів у «липучки» – головний її козир на дорогах, які комунальники добре і вчасно очищають від снігу і не допускають виникнення криги. У подібних умовах автовласник цілком може пошкодувати про те, що вибрав не той тип гуми, – не став купувати «липучку», зважившись на «шиповку».

Протектор покришки даного типу зазвичай має такий малюнок, щоб не лише більш-менш гребти в снігу, а й, в першу чергу, забезпечувати максимальне зчеплення на сніговій каші та вологому асфальті. Його проектують таким чином, щоб шина було не просто «зубастою», а й ефективно відводила вологу.

Тому якщо авто взимку їздить переважно вулицями населеного пункту, де дороги чистять добре і регулярно, йому більше підійде «липучка». Коли ж доводиться постійно долати відстані на заледенілих ділянках доріг або щодня підійматися по нечищеній гірці до гаражу або дому, то краще обрати шиповані шини.

Recent Posts

З 1 квітня для водіїв чоловіків діють нові правила при виїзді за кордон

З 1 квітня 2025 року в Україні діють оновлені правила виїзду чоловіків за кордон. Основна…

29.03.2025

Заміна водійського посвідчення в Україні: кому з водіїв доведеться повторно складати іспити

В Україні водіям, які вперше отримали посвідчення водія, видається тимчасовий документ терміном на 2 роки.…

29.03.2025

Які кнопки в автомобілі краще не натискати під час дощу: поради для безпеки

Дощова погода — справжнє випробування навіть для досвідченого водія. Знижується видимість, дорожнє покриття стає слизьким,…

28.03.2025

Офіційний дилер Jeep: переваги покупки у перевіреного партнера

Вибір автомобіля, особливо такого харизматичного як Jeep, – завжди важливий крок. І тут ключову роль…

28.03.2025

ТОП-5 бензинових хетчбеків з найменшою витратою пального: економія без компромісів

Хетчбеки давно полюбилися українським водіям за свою компактність, зручність у місті та доступність. Але з…

28.03.2025

Топ-5 речей, які обов’язково мають бути в автомобілі: базовий набір для кожного водія

Автомобіль — це не просто засіб пересування, а цілий маленький всесвіт на колесах. І в…

28.03.2025