Які шини кращі та вигідніші взимку: шиповані чи «липучка»

Суперечка між прихильниками шипованої зимової гуми й адептами нешипованних шин настільки ж стара та нескінченна, як протистояння прихильників IOS і Android. А які колеса вибрати людині, що звикла довіряти здоровому глузду? Про це розповість Твоя МАШИНА.

Як правило, автовласники особливо не заморочуючись технічними тонкощами, називають будь-яку нешипованну зимову гуму «липучкою». Насправді це не зовсім так. Більшість моделей зимової гуми випускаються у двох варіантах – з шипами і без них. Причому, ніяких інших відмінностей, крім присутності шипів в протекторі, між такими колесами немає.

«Липучками» ж прийнято називати зимову гуму, яка в принципі не призначена для установки на ній шипів. Це, якщо говорити спрощено, свого роду «зимово-осінній» клас покришок – зі специфічними малюнком протектора і складом гуми.

Насправді різниця між «липучкою» і шипованою шиною – тільки в наявності металевих або метало-керамічних «цвяшків» в протекторі.

Які ж переваги і недоліки того або іншого типу зимових покришок?

Почнемо з шипованих. Шипи призначені для того, щоб, виступаючи за межі поверхні протектора, заглиблюватися в шар льоду або влежаного снігу на дорозі і таким чином чіплятися за її поверхню навіть тоді, коли зчіпних властивостей протектора колеса недостатньо. Найбільш наочно ефективність шипів на колесах видно під час зимових ралійних гонок. У спеціалізованих коліс, призначених для таких змагань шипи можуть стирчати аж на 1,5 см – при тому, що у простих покришок вони виступають на 0,5-1,5 мм.

Відсутність шипів у «липучки» – головний її козир на дорогах, які комунальники добре і вчасно очищають від снігу і не допускають виникнення криги. У подібних умовах автовласник цілком може пошкодувати про те, що вибрав не той тип гуми, – не став купувати «липучку», зважившись на «шиповку».

Протектор покришки даного типу зазвичай має такий малюнок, щоб не лише більш-менш гребти в снігу, а й, в першу чергу, забезпечувати максимальне зчеплення на сніговій каші та вологому асфальті. Його проектують таким чином, щоб шина було не просто «зубастою», а й ефективно відводила вологу.

Тому якщо авто взимку їздить переважно вулицями населеного пункту, де дороги чистять добре і регулярно, йому більше підійде «липучка». Коли ж доводиться постійно долати відстані на заледенілих ділянках доріг або щодня підійматися по нечищеній гірці до гаражу або дому, то краще обрати шиповані шини.

Recent Posts

Водіїв попередили про одну фатальну помилку, яка вб’є двигун взимку

Зимова експлуатація автомобіля і так несе в собі низку ризиків, а додаткові помилки з боку…

23.11.2024

Штраф до 17 000 грн і позбавлення прав: в Україні готують нову заборону для автомобілістів

Найближчим часом в Україні з'явиться нова заборона для автомобілістів. Законопроєкт №9642 внесено до Верховної Ради,…

23.11.2024

Одна маловідома кнопка в автомобілі, яка в рази спрощує паркування

Паркування в умовах обмеженого простору може стати для автомобілістів справжнім кошмаром. Однак одна маловідома функція…

23.11.2024

Найнадійніші японські гібриди: ТОП-10 моделей 2024 року

В Японії місцеві компанії давно освоїли розробку і масовий випуск гібридних автомобілів, ставши лідером у…

22.11.2024

Як довго можна зберігати бензин у каністрі: водіям важливо знати

Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…

22.11.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-7 моделей для перепродажу

Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…

22.11.2024