Які шини кращі та вигідніші взимку: шиповані чи «липучка»

Суперечка між прихильниками шипованої зимової гуми й адептами нешипованних шин настільки ж стара та нескінченна, як протистояння прихильників IOS і Android. А які колеса вибрати людині, що звикла довіряти здоровому глузду? Про це розповість Твоя МАШИНА.

Як правило, автовласники особливо не заморочуючись технічними тонкощами, називають будь-яку нешипованну зимову гуму «липучкою». Насправді це не зовсім так. Більшість моделей зимової гуми випускаються у двох варіантах – з шипами і без них. Причому, ніяких інших відмінностей, крім присутності шипів в протекторі, між такими колесами немає.

«Липучками» ж прийнято називати зимову гуму, яка в принципі не призначена для установки на ній шипів. Це, якщо говорити спрощено, свого роду «зимово-осінній» клас покришок – зі специфічними малюнком протектора і складом гуми.

Насправді різниця між «липучкою» і шипованою шиною – тільки в наявності металевих або метало-керамічних «цвяшків» в протекторі.

Які ж переваги і недоліки того або іншого типу зимових покришок?

Почнемо з шипованих. Шипи призначені для того, щоб, виступаючи за межі поверхні протектора, заглиблюватися в шар льоду або влежаного снігу на дорозі і таким чином чіплятися за її поверхню навіть тоді, коли зчіпних властивостей протектора колеса недостатньо. Найбільш наочно ефективність шипів на колесах видно під час зимових ралійних гонок. У спеціалізованих коліс, призначених для таких змагань шипи можуть стирчати аж на 1,5 см – при тому, що у простих покришок вони виступають на 0,5-1,5 мм.

Відсутність шипів у «липучки» – головний її козир на дорогах, які комунальники добре і вчасно очищають від снігу і не допускають виникнення криги. У подібних умовах автовласник цілком може пошкодувати про те, що вибрав не той тип гуми, – не став купувати «липучку», зважившись на «шиповку».

Протектор покришки даного типу зазвичай має такий малюнок, щоб не лише більш-менш гребти в снігу, а й, в першу чергу, забезпечувати максимальне зчеплення на сніговій каші та вологому асфальті. Його проектують таким чином, щоб шина було не просто «зубастою», а й ефективно відводила вологу.

Тому якщо авто взимку їздить переважно вулицями населеного пункту, де дороги чистять добре і регулярно, йому більше підійде «липучка». Коли ж доводиться постійно долати відстані на заледенілих ділянках доріг або щодня підійматися по нечищеній гірці до гаражу або дому, то краще обрати шиповані шини.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025