Чому атмосферний двигун кращий за турбований?

Автовиробники масово переводять свої автомобілі з атмосферних двигунів внутрішнього згоряння на силові агрегати із приставкою турбо, пояснюючи це економію та зменшенням викидів. Але чи дійсно турбодвигуни настільки класні?

Понад десять років  бензинові турбомотори активно витісняють «атмосферники», передає Твоя МАШИНА. На перший погляд, перевага турбодвигунів в потужності. Наприклад, якщо на початку 2000-х 1 літр робочого об’єму типового двигуна легковика видавав 60-70 к. с., то тепер, завдяки турбонаддуванню, той же 1-літровий двигун здатен генерувати до 150 «конячок». Це ж чудово! Втім, турбодвигун набагато складніший з точки зору конструкції. Крім того, його вузли (особливо у малолітражок) працюють в набагато більш жорсткіших умовах, ніж аналогічні за об’ємом «атмосферники».

Тобто ресурс і надійність турбодвигунів набагато нижча, ніж у атмосферних конкурентів. Відомо, що ресурс простого атмосферного агрегату може обчислюватися сотнями тисяч кілометрів пробігу. Настільки видатні показники надійності – прямий наслідок відносно простої конструкції. Для прикладу: якщо від поганого бензину «атмосферник» лише «покашляє», турбодвигун може вийти з ладу. Втім, навіть якщо з «атмосферником» щось і станеться, простота його конструкції гарантує менші витрати на ремонт порівняно з «турбомотором».

Ще один недолік двигунів із системою турбонаддування – відсутність тяги при низьких обертах. Неквапливість при старті не лише дратує водія, а й зменшує і так не особливо великий ресурс двигуна.

Окрім цього, розрекламована автовиробниками економічність турбомотора виявляється міфом. Як зазначають експерти, авто повільно стартує, як наслідок – доводиться сильніше тиснути на газ. Про яку економію палива тут взагалі можна вести мову?

Щоправда, виробники турбодвигунів борються з цією проблемою і встановлюють на агрегати ще одну турбіну, яка допомагає двигуну на низьких обертах. Втім, таке технічне рішення ще більше ускладнює конструкцію двигуна, робить його дорожчим в обслуговуванні та зводить нанівець надійність вузлів.

На відміну від свого конкурента простий атмосферний двигун позбавлений усіх цих принад. І якщо адепти «турбо» скажуть, що 1,2-літровий турбомотор сімейства TSI «їсть» на  сотню аж на 0,5 літра менше пального аніж 1,6-літровий фольксвагеновський «атмосферник» MPI при тій самій потужності, то варто їм нагадати, що в плані надійності їхній турбоагрегат залишиться далеко позаду «атмосферника».

 

 

Recent Posts

Злодії навчилися викрадати машини без ключа: як захиститися від зловмисників

Сучасні технології значно спростили життя автовласників, але водночас відкрили нові можливості для зловмисників. Викрадення автомобілів…

19.05.2024

Найшвидші та недорогі кросовери: ТОП-9 моделей

Якщо ви шукаєте швидкий і потужний позашляховик, але хочете вкластися в бюджет до 50 000…

19.05.2024

Навіщо водії засовують ключі від авто в пачці з-під чіпсів: дивний, але дієвий лайфхак

Власники автомобілів, прагнучи захистити свої транспортні засоби від викрадень, знаходять все більш винахідливі способи. Один…

19.05.2024

Експерт назвав 3 недорогих економічних і надійних автомобілі

Економічність і надійність старих автомобілів стають важливими факторами під час вибору автомобіля, особливо в умовах…

19.05.2024

Названо одну кнопку в автомобілі, яка робить кондиціонер у 10 разів ефективнішим

Мільйони водіїв втрачають можливість зробити кондиціонер у своєму автомобілі значно ефективнішим і заощадити на паливі,…

19.05.2024

Найкращі нові автомобілі 2024 року: ТОП найбільш довгоочікуваних моделей

2024 рік обіцяє бути насиченим для автомобільної промисловості з безліччю новинок, які з'являться на ринку.…

19.05.2024