Чому атмосферний двигун кращий за турбований?

Автовиробники масово переводять свої автомобілі з атмосферних двигунів внутрішнього згоряння на силові агрегати із приставкою турбо, пояснюючи це економію та зменшенням викидів. Але чи дійсно турбодвигуни настільки класні?

Понад десять років  бензинові турбомотори активно витісняють «атмосферники», передає Твоя МАШИНА. На перший погляд, перевага турбодвигунів в потужності. Наприклад, якщо на початку 2000-х 1 літр робочого об’єму типового двигуна легковика видавав 60-70 к. с., то тепер, завдяки турбонаддуванню, той же 1-літровий двигун здатен генерувати до 150 «конячок». Це ж чудово! Втім, турбодвигун набагато складніший з точки зору конструкції. Крім того, його вузли (особливо у малолітражок) працюють в набагато більш жорсткіших умовах, ніж аналогічні за об’ємом «атмосферники».

Тобто ресурс і надійність турбодвигунів набагато нижча, ніж у атмосферних конкурентів. Відомо, що ресурс простого атмосферного агрегату може обчислюватися сотнями тисяч кілометрів пробігу. Настільки видатні показники надійності – прямий наслідок відносно простої конструкції. Для прикладу: якщо від поганого бензину «атмосферник» лише «покашляє», турбодвигун може вийти з ладу. Втім, навіть якщо з «атмосферником» щось і станеться, простота його конструкції гарантує менші витрати на ремонт порівняно з «турбомотором».

Ще один недолік двигунів із системою турбонаддування – відсутність тяги при низьких обертах. Неквапливість при старті не лише дратує водія, а й зменшує і так не особливо великий ресурс двигуна.

Окрім цього, розрекламована автовиробниками економічність турбомотора виявляється міфом. Як зазначають експерти, авто повільно стартує, як наслідок – доводиться сильніше тиснути на газ. Про яку економію палива тут взагалі можна вести мову?

Щоправда, виробники турбодвигунів борються з цією проблемою і встановлюють на агрегати ще одну турбіну, яка допомагає двигуну на низьких обертах. Втім, таке технічне рішення ще більше ускладнює конструкцію двигуна, робить його дорожчим в обслуговуванні та зводить нанівець надійність вузлів.

На відміну від свого конкурента простий атмосферний двигун позбавлений усіх цих принад. І якщо адепти «турбо» скажуть, що 1,2-літровий турбомотор сімейства TSI «їсть» на  сотню аж на 0,5 літра менше пального аніж 1,6-літровий фольксвагеновський «атмосферник» MPI при тій самій потужності, то варто їм нагадати, що в плані надійності їхній турбоагрегат залишиться далеко позаду «атмосферника».

 

 

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025