Водії бюджетних авто часто жартують, що у них є кнопка турбоприскорювача: зібрався на обгін – треба вимкнути кондиціонер. Інакше маневр може затягнуться.
Давайте порахуємо, яку частину потужності відбирає система кондиціонування у двигуна.
Компресор кондиціонера при 3000-4000 об/хв колінчатого вала бере на себе 4-6 к.с. потужності. Багато це чи мало? Для двигунів невеликого робочого об’єму і потужності – зовсім не мало. Адже важливо відзначити, що на самих «розгінних» частотах обертання коленвала (до 4000 об/хв) двигун має аж ніяк не повну паспортну, а набагато меншу потужність. Наприклад, мотор з максимальною потужністю близько 100 к.с в діапазоні 3000-4000 об/хв видає всього 40-60 к.с. і, відповідно, втрата приблизно однієї десятої частини потужності дуже помітна.
Взагалі, при «спілкуванні» з кондиціонером на різних машинах експерти рекомендують дотримуватися таких правил. На двигунах з робочим об’ємом до 1,2 літра (без турбонаддування) при обгонах і на підйомах кондиціонер краще вимикати. Машина буде помітно краще розганятися, а значить і їзда виявиться безпечнішою. З двигуном більшого робочого об’єму (до 2,5 л) і без наддування включений кондиціонер все ще трохи відчувається при розгоні. А ось на мотор з великим літражем або на двигун з турбонаддуванням (потужністю від 150 к.с.) робота кліматичної установки практично не впливає.
Porsche представив оновлений Macan – кросовер, який раніше вважався найдешевшим у лінійці бренду. Нова генерація…
Деякі машини не зникають із доріг навіть через десятиліття. Вони служать стільки, що власники передають…
Літня спека часто змушує водіїв вмикати кондиціонер на повну, але мало хто знає, що правильне…
Ви сідаєте в машину, натискаєте кнопку запуску – і тиша. Або їдете вночі трасою, коли…
Дизельні двигуни славляться витривалістю, але навіть вони не витримують роботи в умовах нестачі повітря. Одним…
Для водія, який пересів з механіки на автомат, звичка працювати двома ногами може залишитися непомітною…