Що робити, якщо під час поїздки перегрівся двигун

Перегрів двигуна – одна з найчастіших поломок, що трапляється з автомобілем у дорозі. Пара з-під капота – неприємна, але зовсім не смертельна подія. Особливо, якщо вжити заходів щодо її усунення.

Водії зі стажем, та й просто власники старих автомобілів добре знайомі з такою несправністю, як перегрів двигуна. Стрілка температури різко злітає в червону зону, з-під капота починають «валити» клуби, зустрічі й справи можна сміливо переносити. Машина «закипіла».

Найчастіше це відбувається під час міських заторів, якими хворіють всі великі міста вранці і ввечері, але може статися і на абсолютно порожній дорозі. Причина – несправність системи охолодження: забитий радіатор, зношені шланги, недолік антифризу тощо.

Пара чи дим?

Найважливішим, якщо не сказати, ключовим моментом, від якого залежить куди більше, ніж кількість нулів у рядку витрат, є визначення – пара це чи дим? Якщо в моторному відсіку сталося загоряння, а пара – це зовсім не пара, а справжнісінький дим, то відкривши капот, забезпечується додатковий приплив повітря. А значить можна спровокувати справжню пожежу. Одним словом, відразу викликаємо пожежних і відходимо подалі – це надзвичайно небезпечно для життя.

Вогнегасник, що лежить в найдальшому кутку багажника, завалений мотлохом і «потрібними речами», багатьом водіям необхідний лише для галочки. Та й з полум’ям, якщо воно більше сірника, ця ваша іграшка не впорається.

А ось тривіальний перегрів тут же відіб’ється на показниках приладів. Така діагностика дозволить відокремити «мух від котлет» і відразу ж вибрати правильний шлях для вирішення проблеми.

Не глушіть двигун 

Отже, перегрів. Перше, що потрібно зробити, це перемогти самого себе і бажання миттєво заглушити двигун автомобіля. Робити цього не можна в жодному разі. Зупинка двигуна в такому стані призведе до великих складнощів, ніж сам факт перегріву. Потрібно включити «аварійку», знизити швидкість або з’їхати на узбіччя, увімкнути пічку на максимальну температуру і потужність, відключити кондиціонер і відкрити усі вікна. Буде спекотно. Іноді навіть дуже.

Якщо можна повільно їхати, то потрібно продовжити рух, потоки повітря допоможуть охолодити ваше авто. Якщо ж затор – з’їжджайте на узбіччя і, не вимикаючи двигун, відкривайте капот. Наступна частина операції з порятунку можлива лише тоді, коли мотор охолоне.

Як тільки температура охолоджуючої рідини опуститься до нормальних показників, шкала на приладовій панелі підкаже – можна «заглушити» двигун і продовжити очікування. Потрібно, щоб мотор повністю охолов. Тоді лише тоді слід перевірити рівень антифризу. Якщо його мало або немає зовсім – доливайте воду. Хоч мінеральну, хоч дощову, головне – без цукру і барвників.

У будь-якому випадку, наступного точкою на вашому шляху буде гараж або майстерня, де систему належить розібрати, прочистити і виявити причину негараздів. Найчастіше – це просто брак уваги з боку автовласника.

Recent Posts

10 неймовірних фактів, які варто знати про Alfa Romeo

Коли мова заходить про італійських автовиробників, слід розуміти, що Alfa Romeo – це не просто…

28.04.2024

Найдешевші швидкі автомобілі у 2024 році: ТОП-10 моделей

Якщо вам важлива швидкість, але бюджет обмежений, не впадайте у відчай. На автомобільному ринку є…

28.04.2024

Влетите у копієчку: механік вказав водіям на маловідому помилку з колесами

Багато водіїв навіть не замислюються про важливість використання в процесі експлуатації автомобіля правильних коліс. Існує…

28.04.2024

В Україні водій 25 років їздив із фальшивими правами: погорів на своїй зухвалості

У Кривому Розі виявили водія, який 25 років їздив із фальшивим посвідченням водія. Виявити підробку…

28.04.2024

Як продовжити життя автомобільним шинами: поради для водіїв

Автомобільні шини – це не тільки основний контакт вашого автомобіля з дорогою, а й один…

28.04.2024

Конфіскація автомобілів: де та за що в українських водіїв можуть відібрати машину

Українські водії звикли до усвідомлення того, що їхні автомобілі – це їхня власність, яка є…

28.04.2024