Перегрів двигуна – одна з найчастіших поломок, що трапляється з автомобілем у дорозі. Пара з-під капота – неприємна, але зовсім не смертельна подія. Особливо, якщо вжити заходів щодо її усунення.
Водії зі стажем, та й просто власники старих автомобілів добре знайомі з такою несправністю, як перегрів двигуна. Стрілка температури різко злітає в червону зону, з-під капота починають «валити» клуби, зустрічі й справи можна сміливо переносити. Машина «закипіла».
Найчастіше це відбувається під час міських заторів, якими хворіють всі великі міста вранці і ввечері, але може статися і на абсолютно порожній дорозі. Причина – несправність системи охолодження: забитий радіатор, зношені шланги, недолік антифризу тощо.
Пара чи дим?
Найважливішим, якщо не сказати, ключовим моментом, від якого залежить куди більше, ніж кількість нулів у рядку витрат, є визначення – пара це чи дим? Якщо в моторному відсіку сталося загоряння, а пара – це зовсім не пара, а справжнісінький дим, то відкривши капот, забезпечується додатковий приплив повітря. А значить можна спровокувати справжню пожежу. Одним словом, відразу викликаємо пожежних і відходимо подалі – це надзвичайно небезпечно для життя.
Вогнегасник, що лежить в найдальшому кутку багажника, завалений мотлохом і «потрібними речами», багатьом водіям необхідний лише для галочки. Та й з полум’ям, якщо воно більше сірника, ця ваша іграшка не впорається.
А ось тривіальний перегрів тут же відіб’ється на показниках приладів. Така діагностика дозволить відокремити «мух від котлет» і відразу ж вибрати правильний шлях для вирішення проблеми.
Не глушіть двигун
Отже, перегрів. Перше, що потрібно зробити, це перемогти самого себе і бажання миттєво заглушити двигун автомобіля. Робити цього не можна в жодному разі. Зупинка двигуна в такому стані призведе до великих складнощів, ніж сам факт перегріву. Потрібно включити «аварійку», знизити швидкість або з’їхати на узбіччя, увімкнути пічку на максимальну температуру і потужність, відключити кондиціонер і відкрити усі вікна. Буде спекотно. Іноді навіть дуже.
Якщо можна повільно їхати, то потрібно продовжити рух, потоки повітря допоможуть охолодити ваше авто. Якщо ж затор – з’їжджайте на узбіччя і, не вимикаючи двигун, відкривайте капот. Наступна частина операції з порятунку можлива лише тоді, коли мотор охолоне.
Як тільки температура охолоджуючої рідини опуститься до нормальних показників, шкала на приладовій панелі підкаже – можна «заглушити» двигун і продовжити очікування. Потрібно, щоб мотор повністю охолов. Тоді лише тоді слід перевірити рівень антифризу. Якщо його мало або немає зовсім – доливайте воду. Хоч мінеральну, хоч дощову, головне – без цукру і барвників.
У будь-якому випадку, наступного точкою на вашому шляху буде гараж або майстерня, де систему належить розібрати, прочистити і виявити причину негараздів. Найчастіше – це просто брак уваги з боку автовласника.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…