Оцинкований кузов – гарантія захисту автомобіля від корозії, адже так? Насправді ні. Рано чи пізно навіть вкритий спеціальним складом метал починає іржавіти. Як же так? Чому таке відбувається? Невже виробники і співробітники автосервісів брешуть? Саме час розібратися в даному питанні і зрозуміти, як насправді влаштована оцинковка і коли вона дійсно захищає машину на 100%.
Who is «оцинковка»?
Оцинкування – це спеціальна процедура покриття металевих виробів шаром цинку з метою захисту від корозії. У більшості випадків суть оцинковки полягає в тому, що цинк, опинившись на повітрі, схильний до процесу окислення, в результаті якого на його поверхні формується щось на зразок захисної плівки з різних з’єднань на основі окислених молекул. Ця плівка перешкоджає подальшому проникненню кисню, стаючи таким чином захисним бар’єром.
Окислення цинку і алюмінію принципово відрізняється від процесу окислення заліза. Коли окислюються його молекули, то оксидна плівка відразу ж виходить пухкою і має набагато більший обсяг, у порівнянні зі «здоровими» молекулами заліза. Саме з цієї причини іржа добре помітна у вигляді «наростів».
Оцинкування проводиться одним з декількох способів. Перший метод – гальванічний, суть якого полягає в електромеханічному насадженні цинку на поверхню потенційно уразливого металу. Другий метод – гаряче цинкування. Третій – дифузійне цинкування, суть якого полягає в покритті металу захисною плівкою за допомогою пари, яка утворюються з цинку при дуже високій температурі. Існує також методика газодинамічного цинкування, холодного цинкування.
Оцинкування можливо тільки на виробах з рівними поверхнями або на виробах з мінімальною кількістю вигинів.
Чому цинк не рятує кузов
Так чому ж оцинковка кузова рано чи пізно перестає рятувати автомобіль від руйнівного процесу корозії? Насправді все досить просто. На те є кілька важливих причин. Перша полягає в тому, що в більшості бюджетних моделей цинкується не увесь кузов, а окремі його елементи. При експлуатації автомобіля в агресивному середовищі такий «захист» фактично марний з самого початку.
Друга важлива причина того, що оцинковка перестає захищати кузов, полягає в лакофарбовому покритті або точніше в його відсутності. Справа в тому, що захисний потенціал навіть найбільш товстої оцинковки небезмежний. Поступово захисна плівка з цинку вимивається брудом, водою, хімічними реагентами з дороги. В результаті шар оцинковки стає з кожним разом тонше і тонше. Для того, щоб уповільнити цей процес, захисний шар повинен бути вкритий фарбою. У разі руйнування ЛКП запускається зворотний відлік до початку гниття кузова. Тому дуже важливо не тільки покривати машину «бронею» з цинку, але також постійно стежити за станом фарби.
Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…
Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…
Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…
Майбутня зима несе з собою водіям масу ризиків і загроз, до яких слід бути готовими…
Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…
Багато українських водіїв у метушні звикли глушити мотор свого автомобіля одразу, щойно припаркуються. Вважається, що…