Щодня стає на 250 нерозмитнених авто менше

Аналітичний центр AUTO.RIA порахував з якою швидкістю купують нерозмитнені автомобілі, а також дослідив, які автомобілі з іноземною реєстрацією ще залишилися в продажі.

Як змінювався ринок нерозмитнених автомобілів від початку року? Певний час діяв пільговий період (до 22 лютого) на сплату акцизу при розмитненні, потім всі очікували 24 травня (день введення санкцій проти «євроблях»), далі ця дата була перенесена ще на 90 днів… І, врешті, було встановлено новий дедлайн – 22 серпня 2019, коли мають бути введені штрафи та тотальні перевірки всіх авто з іноземною реєстрацією.

Динаміка

У січні на AUTO.RIA було 42 500 автівок із позначкою «нерозмитнена». В той час ще діяв пільговий період на сплату акцизу і саме наростав ажіотаж на пунктах пропуску та митницях. Кількість нерозмитнених стабільно зменшувалась аж до 22 лютого, поки ще діяла знижка на акциз. Тоді в оголошеннях налічувалось ще майже 30 тисяч машин з єврономерами.

Проте, динаміка зменшення кількості нерозмитнених й надалі зберегла свій темп – близько 250 автівок щодня продавалися. Насправді ж продається більше – якщо вникнути в деталі та вирахувати приплив «свіжих» і відтік проданих, це число буде ще більшим. На додачу варто врахувати, що з листопада 2018 року ввезення «свіжих» нерозмитнених авто фактично зупинене, «запобіжниками», які почали діяти разом із набуттям чинності новими правилами розмитнення.

Щоправда, після ледь помітного на діаграмі спаду кількості біля дати закінчення пільги на акциз, спостерігається вирівнювання лінії практично до закінчення травня. На початку квітня на AUTO.RIA налічували 23,5 тисячі пропозицій з нерозмитненими, 1 травня було зафіксовано значення у 18 800 авто з іноземною реєстрацією, а станом на 30 травня їх залишилось 12 500 штук.

Що залишилось?

Варто сказати, що не всі із цих 12,5 тисяч є «євробляхами» — такими слід вважати лише «непрохідні» авто, які не відповідають Євро-2, або їхня ціна менша за 3000 у.о., тобто їх «легалізувати» економічно недоцільно.

Також окремо виділили категорію «тотально-безнадійних» — ціною до 500 доларів. Їх можна не здавати відразу на металобрухт, а отримати певну користь – наприклад, для перегонів на автодромах, коли там проводяться трек-дні для усіх бажаючих. І ця категорія майже зникла – всього близько 100 пропозицій, проти стабільних тисячі-півтори у минулі місяці.

Наступна категорія «непрохідних евроблях» — до 3 тисяч доларів. Найдешевші з них стали донорами двигунів для сільськогосподарських мотоблоків, мотопомп для вимивання бурштину, або просто були здані на вагу в пункти прийому втормета.

Шанси на отримання українських номерів є у 3 500 автомобілів, присутніх в оголошеннях. Це група «прохідних», які до закінчення додаткового строку «нештрафування» ще можуть бути «легалізовані». З поміж них є й варіанти ціною понад 10 тисяч, а біля найдорожчих нерозмитнених авто можна побачити цінники у 90-120 тисяч доларів.

«Щодо «прохідних» нерозмитнених все більш-менш зрозуміло. Куди зникли майже всі дешеві «евробляхі» теж нескладно прикинути. А ось яка доля чекає «справжні бляхи», тобто авто з категорії «непрохідних», — це поки загадка. Як і точну кількість всіх нерозмитнених авто, що залишаться в Україні після закінчення всіх тимчасових і перехідних періодів. Втім, все стане зрозуміло вже через кілька місяців» — розповіли в Аналітичному центрі AUTO.RIA.



Не пропустіть