В Україні можуть почати масово закриватися АЗС

Заправок може значно поменшати.

Дивлячись на все, що відбувається на паливному ринку в Україні, всі експерти говорять, що минулий тиждень, як і попередня, пройшла під знаком двох різноспрямованих факторів: здешевлення нафти на світовому ринкуі девальвації гривні в Україні. І якщо зниження цін на нафту на 1 долар за барель знижує, через 3-4 тижні, ціни нафтопродуктів на 35-40 копійок на літрі, то здешевлення гривні до долара на 1 грн, навпаки, підвищує, через 2-3 тижні, ціну літра палива на 70-80 копійок, передає сайт «Сьогодні».

Нагадаємо, в Україні близько 80% нафтопродуктів імпортується, перш за все це дизпаливо і зріджений автомобільний газ, тому для нас дуже чутливі коливання вартості як нафти, так і гривні.

«Ціни на бензини і дизпаливо в крупному опті впали приблизно на 60 доларів на тонні, це 6-8%, – підрахував заступник директора Науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев, – це в підсумку виявилося більше, ніж девальвація гривні, яка не тільки стала дешевшати повільніше, ніж на позаминулому тижні, але і сама девальвація тепер стала контрольованою завдяки діям Національного банку. Тому вартість нафтопродуктів поки не виросла. А ось те, що значно впало їх споживання, особливо в прикордонних регіонах, де через карантин припинилося човниковий рух українців на автомобілях за кордон і назад (для закупівлі та перепродажу товарів), може стати серйозною перешкодою для подальшого здешевлення палива. Хоча арифметично його ціна начебто висока».

Сергій Куюн уточнив, що топ-менеджери і власники кількох великих мереж АЗС повідомили про початок падіння продажів з середини тижня на 15%, до вихідних – на 20% і більше в порівнянні з попередньою суботою.

«Найбільший спад – 40% – в західних регіонах. У лідерах Закарпатті та Чернівці. На станціях в районі прикордонних переходів продажі впали на 90%. Очікування теж більш-менш однакові – зниження реалізації в квітні на 40-50%. Це вельми оптимістично, враховуючи, що в Італії заправки втратили 70-80%, – говорить директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн. – Про ціни. Падіння цін на березневі поставки з’їла девальвація – зміцнення долара з 24 до 27 з гаком грн. На квітень я закладаю долар по 30 грн. Розрахунок показує потенціал зниження по бензину на 3 грн / л, по ДП – на 2,5. Якщо долар буде по 28, тоді 4,2 і 3,7 грн / л відповідно. Якби не провал курсу, падіння цін на нафту і нафтопродукти в світі дало б зниження закупівельних цін в Україні в квітні на 6 і 5,5 грн / л для бензину і ДТ відповідно».

За словами аналітика ринку скрапленого газу Артема Куюна, ціни на скраплений газ завжди схильні до впливу двох чинників – вартості нафти і курсу долара. До них підключилися падіння продажів і нові умови роботи.

«У роздрібних мережах вже почали падати продажу і впадуть ще, – каже Артем Куюн. – Палива продають менше, а витрати на його продажу стали вище: через карантин треба забезпечувати персонал захисними засобами, не ходить громадський транспорт – потрібна розвозка співробітників, забезпечення їх харчуванням. Деякі мережі вже починають облаштовувати гуртожитки, вахти, так дешевше. Якщо це велика мережева заправка, це одне положення справ. А ось у поодиноких АЗС ситуація критична, може стати питання: а чи варто їй працювати, якщо на літрі заробиш 5 гривень, а витратиш 6 гривень. Тобто, маржа (націнка на вартість палива в опті – Авт.) Буде зростати, при цьому доходи трейдерів – падати через зростання накладних витрат».


Не пропустіть


error: Content is protected !!