Глушник, двірники і Mercedes-Benz: як жінки змінили автопром
Побутує думка, що автомобілі – це суто чоловіча сфера, але саме представниця прекрасної статі дала своє ім’я одному з найвідоміших брендів і саме жінка профінансувала розробку першого автомобіля і винайшла склоочисники. З нагоди свята 8 березня пригадаймо, як представниці прекрасної статі вплинули на еволюцію авто.
Почнемо з Адріани Мануели Рамони Єллінек, яку в сім’ї називали Мерседес, що в перекладі з іспанської означає «милосердя». Батько дівчини Еміль Єллінек пізніше заснував компанію і назвав її на честь доньки, а підприємство через кілька десятиліть об’єдналося з фірмою Карла Бенца. Так і з’явився всесвітньо відомий автобренд Mercedes-Benz.
Що стосується самого Карла Бенца, то він не зміг би винайти і налагодити виробництво автомобілів без допомоги своєї дружини Берти. Ще до заміжжя дівчина дала йому гроші на розробку автомобіля, коли сам Карл Бенц та його бізнес переживали нелегкі часи. Крім того, Берта брала активну участь в розробці транспортних засобів і вирішувала безліч інших завдань.
У 1903 році Мері Андерсон запатентувала механічні склоочисники, а через 14 років Шарлотта Бріджвуд пішла ще далі й представила світу електричні «двірники».
На початку ХХ століття перші автомобілі своїм шумом неабияк дратували пішоходів та й самих автовласників. У 1917 році американка Ель Долорес Джонс винайшла спеціальний фільтр, який став «батьком» сучасних глушників.
У 1892 році проста секретарка Синтія Вестовер створила першу снігоприбиральну машину, а в 1946 році Стефанія Кволек винайшла кевлар – синтетичний матеріал, який зараз використовують в автомобільній промисловості.
В наш час жінки також не стоять осторонь від автомобілів і навіть займають ключові посади в провідних компаніях. Зокрема Мері Барра керує відомим автогігантом General Motors, а Лінда Джексон, глава Citroen, в 2016 році була визнана найвпливовішою жінкою в автомобільної галузі.