Розповіли у чомусь легендарність конструкції “Запорожця”

“Запорожець” став легендарним автомобілем, але не всі знають переваги конструкції. Чим зумовлена ​​висока прохідність, розповість «Твоя МАШИНА».

Йтиметься про моделі ЗАЗ-965, ЗАЗ-966 та ЗАЗ-968. Вони різняться зовні і не мають однакових запчастин, але не відрізняються за компонуванням та конструкцією агрегатів.

По-перше, варто відзначити міцність та стійкість до корозії кузова. Великосерійному виробництву сприяли великі штамповані деталі, мінімальна кількість зварювальних швів, природним шляхом силові елементи, до яких кріпляться відповідальні агрегати.

Мотор зробили простим та невибагливим. Він має незвичайне компонування – V4. Тобто агрегат вийшов коротким і широким, що доцільно для типу кріплення на машині, яке вибрали конструктори ЗАЗу. Варто зауважити, що двигун був підвішений, і такий спосіб не зустрічається більше в жодній машині. Також він розташовувався ззаду, а не спереду, але на той час це було звичайною справою для компактних авто.

Агрегат йшов у парі з 4-ступінчастою «механікою», яка була під заднім сидінням. В одному корпусі з нею помістилася головна передача. Передача моменту, що крутить, на провідні задні колеса забезпечена простими шарнірами з сухарями і карданами.

Над підвіскою теж постаралися – її зробили міцною та невибагливою до обслуговування. Торсіони зробили передню частину кузова більш простою та міцною. Завдяки великим вертикальним ходам коліс, незалежній підвісці, великим колесам і м’яким пружинам вдалося досягти чудової прохідності.

Якщо говорити про конструкцію автомобіля в цілому, то можна відзначити головне – це дешевий автомобіль, в якому немає дешевих технічних рішень. Оснащення салону теж не підкачало – було автономне опалення, поворотні кватирки, опускні вікна, козирки проти сонця, м’яка оббивка стелі. Саме тому «Запорожець» став народним улюбленцем.


Джерело auto.24tv.ua
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти