10 «заповідей» нічної їзди
Найцікавіше, що вночі інтенсивність руху в 10 разів менша, ніж вдень, але саме в цей час доби відбувається близько половини всіх аварій. Ось приклади ДТП, характерні для нічного часу доби: зіткнення автомобілів, наїзди на пішоходів, втрата управління. Як правило, вночі трапляються найсерйозніші аварії. Просто бампер вночі рідко мнуть. Хіба що, коли заїжджають у власний гараж – пише Аvtoblog.
Вночі дорога вільна і водії часто перевищують швидкість. На великій швидкості вони не встигають зреагувати на зміну дорожньо-транспортної ситуації, наприклад, на дорогу вибіг пішохід. Водій, якщо і помічає його, то вже не встигає загальмувати.
Три основні проблеми, пов’язані з нічним водінням:
Фактор перший — втома
Водій втомився, особливо якщо він за кермом цілий день. Думки його далеко від дороги. Він думає тільки про те, як швидше доїхати додому. Можливо засипання за кермом, яке відбувається непомітно для самого водія — він може просто відключитися на якісь долі секунди, але цього вистачить, щоб потрапити у серйозне ДТП.
Фактор другий — обмежена видимість
Вночі зменшується не тільки видима відстань, але і сектор огляду, контрастність, що призводить до зниження сприйняття «картинки». Велика швидкість разом зі зниженням уваги можуть зіграти злий жарт. Вибирайте швидкість так, щоб при екстреному гальмуванні гальмівний шлях не перевищував зону видимості.
Виходить, що швидкість автомобіля обмежується можливістю оптики , можна встановити більш потужні лампи, але ви будете засліплювати зустрічних водіїв, а вони у відповідь спеціально будуть засліплювати вас.
Дивіться: ви їдете зі швидкістю 150 км/год з увімкненим дальнім світлом. Ваша оптика і ваші гальма дозволяють їхати з такою швидкістю. Але назустріч їде автомобіль, якого ви не хочете засліпити, тому переходите на ближнє світло. А ось для ближнього світла максимальною є швидкість в 80 км/год. Ваш автомобіль не може миттєво загальмувати до 80 км/год. Тому потрібно вибирати усереднене значення швидкості, наприклад, 115-120 км/год. До речі, така швидкість є «крейсерською» для багатьох автомобілів, тому ви ще й бензин заощадите.
Фактор третій — засліплення
Так, ви перемикаєте на ближнє світло при наближенні зустрічного автомобіля. Але далеко не всі водії такі ввічливі. У разі засліплення функції зіниці відновлюються не відразу, а тільки через 30 сек. Це означає, що наступні 30 сек після засліплення ви будете бачити досить погано. 30 сек на швидкості 120 км/год… можна далеко залетіти…
А тепер про “заповіді”…
Заповідь перша — про фари
Якщо автомобіль не має автоматичного регулювання фар або «розумної» підвіски, що стежить за станом кузова над дорогою, перед нічною поїздкою відрегулюйте світло самостійно. При одному пасажирі на задньому дивані поставте регулятор на цифру «1». Якщо там влаштувалися двоє — на «2». При завантаженому багажнику виставляйте «3». Не сліпіть водіїв попутних автомобілів через дзеркала. Вимикайте дальнє світло, коли сідаєте на хвіст якої-небудь машини. Справжні джентльмени у таких випадках взагалі ставлять регулятор на «3» (тобто максимально опускають вниз промені світла).
Заповідь друга — про вітрове скло
Раз на місяць мийте його до кришталевої чистоти з обох сторін. Масляні розводи і легкий наліт бруду, абсолютно невидимі вдень, вночі заломлюють світло зустрічних машин у сліпучі «туманності». Справа часом доходить до повної втрати видимості.
Заповідь третя — про сутінки
Включайте ближнє світло ще до настання ночі. Небезпечний для себе і для інших той, хто їде у сутінках на неосвітленій машині. Автомобіль — не квартира. Економити в ньому електрику нерозумно.
Заповідь четверта — про роз’їзд із зустрічним транспортом
Нехай ви і ваш колега із зустрічного авто перейшли на ближнє світло. Все одно на вузькій дорозі короткого засліплення не уникнути. Частку миті ви їдете наосліп. Тому перед роз’їздом перенесіть ногу з акселератора на гальмо. У разі НС цей захід зменшить час реакції на гальмування.
Заповідь п’ята — про одну фару
Якщо вам назустріч рухається одна фара, це може бути що завгодно: нормальний мотоцикліст, ненормальний автомобіліст… Заздалегідь приймаємо найгірший варіант: ненормальний п’яний автомобіліст. І одну єдину фару будемо вважати його правою фарою. Тому приготуємося звернути на узбіччя.
Заповідь шоста — про хамів
Не можна по іншому назвати тих, хто не перемикає дальнє світло при роз’їзді із зустрічним транспортом. Роз’їжджаючись з хамом, дивіться трохи вбік, на узбіччя. Так уникнете повного засліплення.
Заповідь сьома — про підйоми і спуски
Під’їжджаючи до підйому, пам’ятайте, що якщо зверху, на гребені пагорба, з’явиться зустрічний автомобіль, він неминуче засліпить вас навіть ближнім світлом (правильно відрегульовані фари дивляться трохи вниз). Будьте до цього готові. А перед спусками враховуйте, що ви аналогічним чином сліпите водіїв.
Заповідь восьма — про незнайому дорогу
Якщо вночі їдете по незнайомій дорозі, кожен поворот сприймайте як небезпечний. Ніч скорочує кут зору і точність сприйняття. Віраж може виявитися крутішим, із гіршим покриттям… Словом, швидкість повинна бути такою, щоб потім не хапатися за голову зі словами: «І навіщо я гнав?»
Заповідь дев’ята — про вантажних вбивць
Остерігайтеся нічних вантажівок. Їх справжні розміри не завжди збігаються з позначеними габаритними вогнями. Вантажівка на пару метрів може «подовжуватися» або навіть «розширюватися» через який-небудь півторатонний швелер, що стирчить назовні.
Заповідь десята — про самого себе
Далекі предки людини не були нічними тваринами. Ніч — чужий для нас час доби. Особливо це стосується зору. У далекій поїздці можна тримати під язиком тонку скибочку лимона, щоб підвищити гостроту нічного зору. Такий прийом використовували льотчики другої світової війни при нічних бомбардуваннях.