В Україні змінились правила оформлення ДТП: що варто знати водіям

В Україні змінилися правила оформлення ДТП. Йдеться про зміни до «Інструкції», якою керуються патрульні при складанні протоколів про адміністративні порушення.

Експерти вважають, що зміни підсилюють правову захищеність водіїв. Але користуватися цими механізмами потрібно з розумом. Autonews.ua розповідають, як тепер водіям вести себе з поліцією.

Отримати схему ДТП тепер можна на місці

Одне з найважливіших нововведень – в МВС лібералізували можливість водіїв отримати схему ДТП.

«На місці ДТП на вимогу учасників ДТП вони можуть зробити фотографію схеми ДТП«, – говорить пункт 3 розділу VIII.

Якщо такої технічної можливості у водіїв немає, отримати копію схеми ДТП і фото з місця аварії вони можуть, написавши заяву в поліції.

Автоюрист Володимир Караваєв говорить, що ця зміна посилить правову захищеність водіїв.

«Початкові документи в разі ДТП є основоположними, щоб встановити, хто правий, а хто винен. І часто бувало, що на місці складалася схема ДТП, поліцейські категорично забороняли фотографувати схему ДТП, а поки людина писала заяву, щоб йому схему показали, дуже часто вона змінювалася. Вона відрізнялася від початкової – йшла фальсифікація обставин ДТП. Це був найнебезпечніший момент. І те, що людям дозволили на місці фотографувати схему ДТП, виключає в подальшому ризик і винуватця зробити потерпілого, а з постраждалого винуватця», – пояснює Autonews.ua Володимир Караваєв.

Свідки більше не потрібні, а ось пояснення краще дати

Інша зміна – якщо водій, який скоїв адмінпорушення, відмовляється підписувати протокол і в ньому робиться запис про це, поліцейським більше не потрібно шукати двох свідків, щоб запевнили цей факт своїми підписами.

На перший погляд здається, що відсутність свідків грає проти водія, адже він в такому випадку залишається один на один з можливими маніпуляціями з боку поліцейського.

Але, як роз’яснив Autonews.ua Автоюрист Володимир Караваєв, свідки і їх підписи в протоколі залишаються. Мова йде про усунення парадоксу, коли було потрібно поставити підпис про те, що людина відмовляється від підпису.

«Підпис свідка в такому разі не буде мати якоїсь особливої ​​юридичної сили. Але тут є нюанс – відмовляючись ставити підпис, водій тим самим визнає провину. І в цьому величезна помилка водіїв. Насправді, і в протоколі, і в постанові повинні не просто бути підписи, а там має бути пояснення водія по суті: «Згоден чи не згоден, чому не згоден». Якщо там мало місця, можна взяти аркуш паперу і написати хоч цілу книгу. Тільки потрібно в протоколі дописати: «Додається пояснення на окремому аркуші на стількох-то сторінках. Це механізм захисту водія, а не спосіб його звинувачення», – пояснює Володимир Караваєв.

Скоротили період зберігання фото- і відеодоказів

І третє, про що потрібно знати всім водіям – якщо у справі про порушення правил дорожнього руху є докази у вигляді фото-, відеозйомки, то їх в електронному вигляді будуть зберігати протягом місяця (було – три місяці). Якщо протокол був оскаржений, то протягом усього терміну оскарження. При цьому додане важливе застереження: «за наявності технічної можливості». Тобто, ця вимога не сувора.

Володимир Караваєв говорить, що термін зменшили з огляду на майбутню систему відео фіксації.

«Людина, яка це ініціювала ДТП, реально розуміє, що у нас відбувається в житті. У нас є місячний термін, протягом якого можна оскаржити рішення про штраф. Якщо людина піде на оскарження, тоді йому ці фото- і відеоматеріали потрібні. А якщо він через місяць не прийде оскаржити, так навіщо ж зберігати цю масу даних? Але ж як тільки у нас запрацює автоматична фіксація, це будуть колосальні об’єми інформації. Уявіть – фото і відео з камер по всій країні. Тому абсолютно правильно, що потрібно позбавлятися від зайвої інформації», – вважає Володимир Караваєв.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти