Назвали 6 крутих автомобілів відомих брендів, які більше не випускаються

Є безліч причин, через які автоконцерни зупиняють виробництво окремих моделей авто. Наприклад, надмірна прогресивність чи концептуальність, невиправдано високий цінник, складності обслуговування тощо. Все це призводить до закінчення історії автомобіля та завершує його конвеєрний шлях. Але чи позначається це не на репутації топової машини? Безперечно, ні. Чи залишаються ці випуски затребуваними та актуальними? Однозначно. І до них відносяться не лише рідкісні гіперкари та ексклюзивні серії, а й звичайні машини для повсякденного використання.

1. Mazda6 MPS

Відкриває цей рейтинг стильний і заряджений седан з турбованим двигуном від японської марки Mazda, який на момент появи у продажу здавався дуже футуристичним і виправданим для того часу.

На початку XXI століття у виробників були всі шанси запускати навіть неординарні та дивні проекти з акцентом на спорт-клас. Але у випадку з турбоседаном від Mazda світ побачив звичний міський автомобіль у лаконічному вигляді, під яким знаходяться потужні вузли та агрегати.

Преміальна версія моделі продавалася з 18-дюймовими колісними дисками, удосконаленими гальмівними механізмами, горбатим капотом, під яким встановлювався інтеркулер 2,3-літрового агрегату. Останній зміг продемонструвати 260 к. с. потужності при моменті, що крутить, 380 Нм. Це дозволяло йому розвивати швидкість до 100 км/год за 6,6 секунди, що за мірками машин для повсякденного користування виглядало дуже непогано.

Без особливих складнощів і маніпуляцій можна було підняти запас потужності до 300 «конячок» або навіть більше, що дозволяло Mazda6 MPS претендувати на клас спортивних авто. Повнопривідна база з активним розподілом тяги та просунута коробка передач (МКПП) забезпечували чудові результати. А за бажання використовувати машину для звичайної їзди водієві був доступний комфортабельний салон зі шкіряною обшивкою крісел, а також місткий задній диван та багажний відсік.

2. Ford Focus RS

Як і у випадку з приставкою GTI на легендарних хетчбеках Golf GTI марки Volkswagen, маркування RS на автомобілях компанії Ford свідчило про заряджену версію.

Перша “підігріта” модифікація машини пропонувала 212-сильний двигун, а випущена в 2015-му демонструвала вже 350 к. с. потужності та мала повнопривідну платформу. Це дозволяло їй конкурувати навіть із топовими спорткарами і різко вириватися з потоку після старту на світлофорі.

Безперечно, водій хетчбека був більше схожий на пілота, ніж на пересічного власника транспорту. Це підтверджувалося наявністю допоміжних систем, які полегшували управління та підвищували рівень безпеки при їзді гоночним треком. До речі, у Ford Focus RS навіть з’явився унікальний дріфт-режим.

На жаль, шлях легендарного хетчбека завершився в 2020 році, коли інженери автовиробника визнали проект нерентабельним з погляду вкладень та прибутку. Серійний випуск машини став дуже витратним, а модель не відповідала екологічним стандартам. В результаті культова серія красиво залишила ринок, залишившись безкомпромісною та унікальною у своєму роді.

3. Honda CR-Z

Якщо охарактеризувати цю машину одним словом, то перше, що спаде на думку – це слово «яскрава». Навіть за нинішніми стандартами Honda CR-Z виглядає дуже симпатично та стильно, незважаючи на постійні зміни в автомобільному дизайні.

Цей гібрид-купе марки Honda вигідно виділяється на тлі конкурентів 2009 року свіжим екстер’єром та сучасним бортовим оснащенням. До того ж модель поєднує компактні габарити, динамічний вигляд і хорошу підкапотну «начинку», що зробило її однією з найпопулярніших свого часу.

Honda CR-Z успішно продавалася на японському ринку, в африканських країнах та на території Старого Світу, Індонезії та Америки, де, до речі, раніше існував її попередник CR-Х у тридверному виконанні.

З «зарядженим» силовим агрегатом гібридний автомобіль зміг розвивати 130 к. с. потужності, що явно не було рекордним значенням. Тим не менш, за рахунок відносно невеликої маси в 1,2 тонни та просунутої конфігурації шасі Honda CR-Z була дуже агресивною та азартною у їзді. Зовні спортивні риси машини підкреслювалися хижою передньою частиною з виразним бампером і зоною даху, що обривається.

Слід зазначити, що на момент виходу з ринку в 2016 році рестайлінгова версія практично не відрізнялася від вихідного варіанту. Це заслуга успішного дизайнерського проекту, створеного шеф-дизайнером моделі Такаші Нагуре.

4. Peugeot RCZ R

Зовсім непросто повірити, що під розкішним кузовом купе Peugeot RCZ R 2009 випуску були розташовані вузли «народної» версії Peugeot 308. Презентація стильного французького авто відбулася в рамках Франкфуртського автосалону, де новинка приковувала увагу не менше, ніж розташована поблизу Bentley Mulsane.

У дизайні машини переважали агресія та ентузіазм, а також прихований потенціал потужної силової установки. А оригінальні припухлості нестандартного даху дозволяли порівнювати його з представниками справжнього спортивного сегменту.

В цілому Peugeot RCZ R став дуже вдалою розробкою в модельному ряду французького концерну. Двигун хоч і не вирізнявся визначними показниками, демонстрував достатній рівень динаміки. Після виходу на ринок “підігрітої” модифікації Peugeot RCZ R в ній стали використовуватися 270-сильні установки, здатні розганятися до першої “сотні” менш ніж за 6 секунд.

Що сталося далі? Зростання інтересу з боку ентузіастів, непогані обсяги продажів, світові нагороди за автодизайн, вихід у професійний автоспорт… І лише в 2015 році конвеєрний шлях автомобіля добіг кінця. Після феєричної появи на ринку Peugeot RCZ R делікатно покинув його, ставши безкомпромісною легендою. Зараз купівля вживаного купе у хорошому стані є справжньою знахідкою для автолюбителів.

5. MINI Coupe

MINI Coupe не потребує довгого представлення. Це один із найкультовіших британських авто, і в той же час дуже суперечливий і дивний сучасний проект в історії компанії, який протримався на ринку лише 4 роки. Важко пояснити, чому така вдала концепція, що полюбилася європейській молоді, так швидко залишила ринок, але факт є фактом.

2-місний автомобіль MINI Coupe не зміг стати масовим та популярним, зробивши стрибок від топової ідеї до рідкісного представника вторинного ринку. Тим не менш, з очевидних мінусів, які можна приписати цій моделі, виділяється тільки не найпрактичніший салон, розрахований на посадку двох людей, а також скромна місткість багажного відсіку, де не вдасться розмістити габаритні валізи.

У підкапотному просторі MINI Coupe знаходиться 122-сильний двигун, який чудово показує себе у міському трафіку. А найпопулярнішою комплектацією є John Cooper Works з 1,6-літровим 211-сильним мотором і динамікою «заряджених» хетчів. Позмагатися з такою крихіткою на дорозі буде дуже непросто.

6. Mitsubishi Airtrek Turbo-R

Не всі автолюбителі знають про існування «зарядженої» версії кросовера Mitsubishi Outlander. Однак свого часу вона була дуже популярною, поєднуючи двигуни та елементи трансмісії спортивного Lancer Evolution. На місцевому японському ринку щасливчики могли стати володарем рідкісного комбо, що поєднує міць і практичність.

Головний «близнючок» Outlander комплектувався 2-літровою «четвіркою» від Evolution з меншим запасом потужності. У підкапотному просторі Airtrek Turbo-R встановлювалися 240-сильні силові агрегати, здатні демонструвати відмінну динаміку та агресію в управлінні. До того ж модель могла похвалитися видатною надійністю та потенціалом для доробок двигуна.

У зв’язку з цим багато покупців розглядали цей кросовер як спортивний екземпляр для подальших модернізацій та тюніну. Зараз Airtrek Turbo-R розцінюється ентузіастами як головний конкурент Subaru Forester і, безумовно, як один з рідкісних представників вторинного ринку.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти