Скільки водіям доведеться заплатити за дороги: названа вся сума
У Міністерстві інфраструктури України підрахували, у скільки українцям обійдеться відновлення одного кілометра траси.
Виявляється, середній або капітальний ремонт кілометра дороги потребуватиме близько 10 мільйонів гривень.
В Україні 170 тисяч кілометрів доріг. З них тільки 10 тисяч кілометрів знаходяться в задовільному стані, решта – вимагають ремонту. Найгірші траси державного значення – в Черкаській, Миколаївській, Луганській і Донецькій областях, передає Сьогодні.
Так, всього на капремонт українських доріг потрібно мінімум два трильйони гривень і 59 років.
2018 року полатали вже чотири тисячі кілометрів автодоріг. Це вдвічі більше, ніж 2017 року. Витратили при цьому близько 40 мільярдів гривень.
Нагадаємо, з 2019 року дороги в Україні ремонтуватимуть з 10-річною гарантією. Наразі підрядники ремонтують дороги з п’ятирічною гарантією. Гарантія стосується капітального будівництва. Це означає, що будь-які дефекти на новій дорозі підрядник ліквідує за свій рахунок.
Хто відповідає за дороги
Загальна довжина українських доріг – 430 тис. км. Ними можна більше 10 разів охопити Землю по екватору. Але 95% доріг країни не відповідають нормам.
При цьому “Укравтодор” не відповідає за ремонт усіх доріг. 250 тис. км – це вулиці і дороги населених пунктів. Їх повинна ремонтувати місцева влада.
Ще 170 тис. км – дороги загального користування. Це траси, які з’єднують населені пункти. Дороги загального користування в Україні діляться на міжнародні, національні та місцеві.
“Укравтодор” передав місцеві дороги регіонам. Це 123 тис. км, і тепер за них відповідають облдержадміністрації. Відомство відповідає тільки за інші 46,9 тис. км.
За чий рахунок ремонтують дороги
Дорожники ремонтують траси за рахунок Дорожнього фонду, а він наповнюється з акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти, імпортні машини і шини. Наразі до фонду надходить половина цих податків. З 2019 року на траси направлять 75%, 2020 року – 100% коштів. Для порівняння, цього року у фонді буде 33 млрд гривень, а 2020-го – 75,9 млрд грн.
60% коштів з Фонду йде на дороги державного значення, за які відповідає “Укравтодор”. 35% – на траси місцевого значення. Місцева влада сама вирішує, які дороги краще відремонтувати в першу чергу. Ще 5% з Фонду йдуть на фінансування заходів безпеки на дорогах.