Зі зростанням цін на автосервіс все більше автомобілістів вважають за краще самостійно займатися обслуговуванням своїх автомобілів. До числа найпопулярніших процедур для самодіяльних механіків входить заміна моторного мастила і гальмівних колодок. Хоча ці операції здаються відносно простими, насправді вони вимагають акуратності і знань про деякі критично важливі нюанси. І якщо ігнорувати ці деталі, то безпека автомобіля може опинитися під загрозою. Експерти порталу ampercar.com назвали 6 процедур, про які часто забувають під час заміни гальмівних колодок, і які можуть сильно вплинути на ефективність гальмівної системи.
Читайте також:
Коли поліції заборонено штрафувати п’яних водіїв: український суд дав відповідь
Чи покарають п’яного водія, який представився поліції іншою людиною
Конфіскація авто не тільки у п’яних: кому з українців загрожує таке покарання
1. Чистота робочих поверхонь – запорука довговічності гальмівної системи
Одним із найпоширеніших упущень водіїв є ігнорування стану робочих поверхонь гальмівної системи. Пил, бруд і дорожні реагенти можуть негативно позначитися на роботі гальмівних механізмів, що призведе до нерівномірного зносу колодок і зниження ефективності гальмування. Перш ніж приступати до заміни, обов’язково очистіть всі контактні поверхні гальмівних дисків і супортів. Для цього можна використовувати спеціальні очисники гальмівної системи, які швидко видаляють забруднення і відновлюють працездатність вузлів.
2. Перевірка гальмівних шлангів на наявність пошкоджень
Часто автолюбителі, сконцентрувавшись на колодках і дисках, забувають перевірити стан гумових гальмівних шлангів. Згодом гума втрачає свою еластичність, з’являються мікротріщини, які можуть перерости в розриви при високих навантаженнях. Перед заміною колодок огляньте шланги на предмет дефектів і за необхідності замініть їх. Це важливий крок для забезпечення герметичності системи та запобігання витокам гальмівної рідини, що безпосередньо впливає на безпеку на дорозі.
3. Огляд гальмівних дисків з обох боків
Під час заміни колодок недостатньо обмежитися візуальним оглядом зовнішньої частини гальмівного диска. Важливо також перевірити його стан зсередини, оскільки саме в цьому місці часто з’являються глибокі подряпини, тріщини і борозни, які можуть призвести до зниження гальмівної ефективності. Нерівності або значні пошкодження дисків є прямим сигналом для їх заміни, адже диски, як і колодки, мають певний термін служби, після закінчення якого їх використання стає небезпечним.
4. Повернення гальмівних циліндрів у вихідне положення
Ще один важливий крок, який часто упускають водії під час самостійної заміни колодок – це повернення гальмівних циліндрів у вихідне положення. У процесі експлуатації колодки зношуються, і циліндри гальмівних супортів висуваються вперед. Під час встановлення нових, більш товстих колодок циліндри потрібно повернути назад. Для цього використовують спеціальний інструмент – струбцину або спеціальний пристрій для вдавлення поршнів. Якщо цей етап пропустити, нові колодки можуть бути встановлені нерівномірно, що призведе до проблем із гальмуванням.
5. Заміна мастила на напрямних
Змащення напрямних гальмівних супортів – це не просто рекомендація, а обов’язкова процедура під час кожної заміни колодок. Стара мастильна речовина з часом втрачає свої властивості, стає густою і перестає ефективно виконувати свою функцію. Необхідно ретельно видалити старе мастило і нанести нове. При цьому також варто перевірити стан пильовиків напрямних: вони захищають метал від вологи і дорожньої солі, запобігаючи корозії. У разі пошкодження пильовиків метал може почати іржавіти, що призведе до заклинювання напрямних і зниження ефективності гальм.
6. Контроль рівня та стану гальмівної рідини
Гальмівна рідина, як і мастило в двигуні, потребує регулярної перевірки та заміни. З часом вона втрачає свої властивості, вбираючи вологу з навколишнього середовища. Це знижує її температуру кипіння, що в екстремальних умовах може призвести до «провалу» педалі гальма. Перевірка рівня і стану гальмівної рідини має бути обов’язковою процедурою під час заміни колодок. Якщо рівень рідини нижчий за норму, необхідно або долити її, або, за сильного забруднення, повністю замінити. Важливо пам’ятати, що гальмівна рідина – це один з головних елементів безпеки автомобіля.
Купівля автомобіля, навіть уживаного - це завжди витратна угода. Однак українці можуть знайти місце, де…
Мало хто з водіїв буде радий, якщо його автомобіль зупинить поліція. Однак патрульним також іноді…
В Україні поліції заборонено зупиняти автомобілі на власний розсуд без конкретної причини. Але це зовсім…
Автомобільні штрафи в Україні є найпоширенішим покаранням для водіїв за порушення ПДР. Водночас багато хто…
Розкішні німецькі кросовери - це поєднання стилю, технологій, високих якості та продуктивності. Все це і…
Зима - складний час для автомобілістів, особливо в умовах українських морозів. Однією з поширених проблем,…