Помилки, які «вбивають» амортизатори автомобіля
Амортизатор – найважливіший елемент підвіски автомобіля, його робочий стан є запорукою безпеки та комфорту. Але вже в перший рік експлуатації автомобіля багато водіїв починають помічати, що стійка перестає виконувати свої прямі обов’язки.
Конструкція сучасних амортизаторів досить надійна і довговічна при правильній експлуатації. Приклади китайських підробок і дешевих «аналогів» не беруться до уваги – там біда з матеріалами і якістю. Але ж на конвеєрах ставлять якісну продукцію з мінімальним відсотком браку! Чому ж вони виходять з ладу так швидко?
Перша і сама «фатальна» причина – аварії та зіткнення, під час яких стійки отримують механічні пошкодження. Якщо шток загнувся або деформувався – то його вже не випрямити.
Наступна біда в нашому списку – бруд і реагенти, на які так щедрі вітчизняні дороги. Захисний кожух – пильовик – яким би надійним і якісним не був, страждає від агресивних речовин.
Але головна і сама «вбивча» вина за ранній вихід амортизаторів з ладу лежить на водієві. Їзда на низькій швидкості з великими ходами підвіски, що змушують шток рухатися по максимальній амплітуді, руйнують стійку. А якщо додати до цього «влітання» в ями та проскакування «лежачих поліцейських», то про амортизатори можна взагалі забути…
Простими словами, пізно помічена нерівність дорожнього полотна обійдеться дешевше, якщо на ній не гальмувати. Педаль гальма притискає машину до асфальту, стягуючи підвіску «вузлом». Саме в цей момент на амортизатори, які вже знаходяться під навантаженням, приходиться удар. Чекати від вузла вибачення і розуміння не варто. Стійки набагато легше перенесуть неуважність, якщо «прийняти» яму на швидкості або, усвідомивши, що уповільнення належного результату не принесе, встигнути відпустити педаль гальма, послабивши підвіску.
Термін служби амортизаторів на 70% відсотків залежить від манери керування авто і якості доріг в місцях його експлуатації.