Чому перегрівається гальмівна система в автомобілі

Будь-який автомобіль може радувати власника, якщо його вчасно та правильно обслуговувати.

Найважливішими в авто є системи рульового управління і гальмівна. Про останню ми й поговоримо. Коли водій натискає на педаль гальма, кінетична енергія самої машини перетікає в теплову енергію при терті гальмівних колодок і диска. Іноді ця енергія може досягати вбивчих для системи показників. Що робити в разі, якщо гальмівна система сильно перегрілася і чому це може відбуватися?

Особливості механізму. Наведемо цікавий факт – за допомогою тепла, яке виділяється в процесі гальмування автомобіля з 100 км/год до повної зупинки, можна довести до кипіння кілька літрів води буквально за лічені секунди. Якщо взяти для прикладу вантажівку в 38 тонн, яка гальмує з 90 км/год до повної зупинки, то цієї енергії вистачить на кипіння 53 літрів води. Така теплова енергія, яка розсіюється в повітрі, в процесі гальмування може розігріти диски і колодки до пристойної температури.

Багато автовласників, коли стикаються з вібрацією в кермі при натисканні на педаль гальма, відразу відправляють в сервіс. Там фахівці проводять балансування шин, проте вже через 10-20 км ситуація знову повторюється. Насправді, таке явище може бути викликано поганим поводженням з гальмівною системою, коли вона розігрівається до граничних температур.

Як правило, гальмівні диски виготовляються з сірого чавуну в парі з графітом – цей матеріал здатний витримувати високі температури до 550 градусів. Однак, на позначці 650 структура матеріалу починає видозмінюватися і він стає дуже твердим – НВ 800 при початковому НВ 220. Через це на поверхні гальмівного диска утворюється цементит. Він з’являється на тій площі, на якій розташована гальмівна колодка. Серед наслідків можна виділити нерівномірний знос диска.

Висновок. Гальмівна система, як і будь-який механізм в машині, може піддаватися перегріву. Як правило, це відбувається через неправильну експлуатацію з боку водія – різке прискорення і гальмування.

Recent Posts

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025

Як вигідно продати авто: через ці помилки власники втрачають десятки тисяч

Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…

04.12.2025