Унікальний всюдихід Луцького автомобільного заводу ТПК ЛуАЗ 967
Серед вітчизняних автомобілів з колісною формулою 4х4 до них відносяться ЛуАЗ 967 і 967М. Ці транспортери відрізняються високою прохідністю по пересіченій місцевості, володіють якостями амфібії, авіатранспортабельні, високоманеврені і рухливі, передає MMR.
Автомобіль призначений для використання в бойових порядках підрозділів, близько дотичних з противником. Споряджена маса – 950 кг, повна – 1350 кг. Дорожній просвіт – 285 мм. Висота з піднятим вітровим склом – 1580 мм. Двигун МеМЗ 967А, потужністю 37 к.с. Можлива буксирування одного причепа масою до 300 кг.
При русі по дорогах зі швидкістю до 75 км/год ведучими є передні колеса. Привід на задні включається для подолання важкопрохідних ділянок. Є також занижена передача, можливе блокування диференціала заднього моста. Крім того, для подолання траншей і виходу з води на непідготовлений берег, ЛуАЗ 967 забезпечений легкоз’ємними металевими трапами. Автомобіль здатний долати підйоми до 58%. Для підтягування вантажів і поранених в зоні вогневого впливу противника можна використовувати лебідку, розташувавши машину в укритті.
Особливість ЛуАЗ 967 – можливість руху по річках і озерах. Корпус машини – водонепроникний, що забезпечує достатній запас плавучості. По воді ЛуАЗ 967 рухається завдяки гребному ефекту, створюваному колесами. Швидкість на плаву – до 3-х км/год.
Місце водія в ЛуАЗ 967 розміщено посередині, а праворуч і ліворуч, з деяким зміщенням назад – два сидіння для пасажирів. У складеному стані їх спинки знаходяться в одній площині з платформою, звільняючи місце для вантажу або двох поранених на носилках.
Коли потрібна скритність пересування, водій може управляти машиною напівлежачи. Рульова колонка при цьому опускається, спинка сидіння відкидається назад, а лобове скло на капот двигуна. Щиток приладів, змонтований на розтяжках маточини керма, в будь-якому випадку залишається в полі зору водія.