В Україні готують реформу таксі: що зміниться
Український ринок таксі, за оцінками Офісу ефективного регулювання BRDO, становить близько 40 мільярдів гривень. 98% його учасників — з 220 тисяч — працюють неофіційно: це як позбавляє державу податків, так і підвищує ризики для пасажирів. При цьому, за даними КМІС, 84% українців підтримує присутність на ринку перевезень мобільних додатків, пише НВ.
Спільно з бізнес-сектором був розроблений цілий пакет змін до законів України, які повинні зробити ринок таксі прозорим, безпечним і ефективним. При його підготовці автори використовували кращі напрацювання і досвід країн-сусідів. Серед іншого, пропонується розмежувати поїздки на таксі і перевезення автомобілями на замовлення. В останню категорію і повинні потрапити машини, які знаходяться за допомогою мобільних додатків.
Для легальної роботи як «Автомобільний перевізник на замовлення» буде потрібно отримати електронний дозвіл. Ніяких складнощів з цим не передбачається: ціна річного дозволу на такі перевезення складе одну мінімальну зарплату (МЗП), а для електрокарів — і зовсім половину. Місячний дозвіл коштуватиме 1/12 від МЗП плюс 5 відсотків. Шоферам потрібно мати медичну довідку і не мати судимостей. Поїздки повинні бути застраховані. Існуючі зараз вимоги про ліцензію на перевезення та реєстрацію як фізична особа — підприємець усуваються. Роль податку виконує плата за дозвіл.
Крім того, замість нині обов’язкового ліцензування Укртрансбезпекою буде створено Реєстр перевізників і Реєстр інформаційних служб (наприклад, додатків для пошуку поїздок). Нагляд з боку держави залишиться у вигляді перевірок, організованих як «контрольна закупівля» для гарантії якості і дотримання законодавства.