Депутати взялись за електромобілі: чого варто очікувати українцям?

Ініціатив стає більше. Але чи стануть електрокари доступнішими? Порівняємо 4 законопроекти, зареєстрованих у Верховній Раді.

Електромобілі зараз у тренді. Якщо не на авторинку, то у Верховній Раді точно: до двох недавно вивчених законопроектів додалися ще два. На перший погляд – це непогано: чим більше ідей – тим більше шансів на їх втілення. Але, до оцінки шансів краще розібратися з усіма недавно зареєстрованими проектами (яких, нагадаємо, вже чотири). І наочно порівняти, що в кожному з них пропонується і на що можуть розраховувати як існуючі, так і майбутні власники електромобілів, передає Твоя МАШИНА з посиланням на AUTO.RIA.com.

«Трійка» документів з номером 7156. Вони вважаються альтернативними варіантами, але той, що з індексом «1», відтворює лише малу частину від базового документа: в його пунктах – пропозиція прибрати акциз на імпорт електричних автомобілів (ЕА), який становить фіксовану ставку в 109 євро. А ще в ньому передбачений певний механізм компенсації ПДВ. Правда, лише для юридичних осіб і тільки в якості податкового кредиту, плюс в розмірі суми коштів, витрачених на придбання зарядних станцій до ЕА. Більше нічого.

У проект з індексом «2» закладено трохи більше, ніж в альтернативний «1». Крім тимчасової відміни акцизу і ПДВ на імпорт ЕА і зарядних станцій (ЗС) для них, включені кілька вказівок для Кабміну. Якщо цей документ «виграє» – власники ЕА отримають в своє розпорядження не менше 5% від загальної кількості паркомісць в обласних центрах, обладнаних ЗС (платними або безкоштовними). Також на парковках, що належать державі або перебувають у комунальній власності, водії ЕА не платитимуть за стоянку до 1.01.2025 року. Крім цього, маючи електромобіль, ви отримаєте можливість їздити на ньому по смугах для громадського транспорту.

Але тепер варто сказати про інше: слідувати трендам – ​​непогано, поки це не починає шкодити. У ситуації, що склалася вже неможливо стверджувати «чим більше ініціатив – тим більше шансів». Монета падає іншою стороною: чим більше схожих і «альтернативних» законопроектів, тим більше часу піде на їх розгляд і проходження через усі передбачені регламентом інстанції. Що працює проти ідеї: так реальне запровадження преференцій для електромобілів буде відкладатися все далі, з кожною новою зареєстрованої ініціативою.

І все ж, не слід втрачати надії: оскільки усі згадані документи стосуються податків, головним профільним комітетом для них є Комітет ВР з питань податкової та митної політики. При якому створено робочу групу, яка займається питаннями масштабного розвитку ринку електромобілів в Україні.

Можливо, буде створений ще один, «гібридний» законопроект, в який включать пункти, які отримали максимальну підтримку і мінімальний індекс опору під час обговорень. На жаль, навіть такий універсальний варіант гарантовано збільшить кількість законопроектів, щ підлягають детальному вивченню.

А значить – «продовжить страждання».

 

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти