Зброя та безпека 2017: три українські розробки, якими варто пишатися

Минулого тижня у Києві пройшла традиційна міжнародна виставка “Зброя та безпека 2017”. Крім винаходів багатьох країн-партнерів, які привезли до України свої творіння, відвідувачі оцінили й наші розробки.

А їх, треба зауважити, було не так і мало. WAC-47, надточний керований снаряд “Карасук”, БТРи та бронемашини вогневої підтримки. Слід підкреслити, що якість роботи українських інженерів оцінили всі, оскільки наші інженери зробили великий крок у майбутнє.

Зупинимось на броньованих машинах, які у найближчому майбутньому стануть такими ж символами України, як танки “Оплот”.

Майбутній символ України - БТР-4МВ1 - фото 202984
Майбутній символ України – БТР-4МВ1

Мабуть, головною новинкою від “Укроборонпрому” став БТР-4МВ1. Українці модернізували прототип БТР-4мВ, який було представлено три роки тому. Родзинкою цього транспортеру є те, що в нього взагалі немає ані вікон, ані дверей у передній частині машини. Крім того, на броні додатково розмістили модульні бронеплити, які можна замінити навіть у полі, якщо, звісно, мати запчастини.

У передній частині транспортеру немає ні вікон, ні дверей - фото 202985
У передній частині транспортеру немає ні вікон, ні дверей

Саме ці речі роблять БТР-4МВ1 максимально безпечною для екіпажу. Щодо озброєння, чиновники державного концерну вирішили не вигадувати нічого та оснастили новинку стандартним бойовим модулем “Штурм” із гарматою ЗТМ-2. Але ж не “допилити” 30-мм автоматичну гармату не змогли. До неї додали крутий оптико-електронний тепловізор, вироблений на Ізюмському приладобудівному заводі. Тож тепер бійці, що сидять у кабіні БТРу, зможуть бачити вночі цілі на відстані п’ятьох кілометрів, а порятунку від БТР-4МВ1 нема.

Тепловізор від
Тепловізор від “Укроборонпрому”

Іншою розробкою похизувалися працівники Житомирського та Київського бронетанкових заводів. Працюючи спільно, інженери створили “Страж” – бронемашину вогневої підтримки танку. Вона є надпотужною зброєю, яку катають на шасі Т-64.

Бронемашина
Бронемашина “Страж”

Маючи в оснащенні тепловізор та електронну систему управління вогнем, а також лазерний далекомір, екіпаж може влучно працювати з бойового модулю “Дуплет” – двох автоматичних гармат 30мм калібру – по будь-яких живих цілях, які можуть завадити роботі наших танків. А для того, щоб українські воїни, сидячи в якомусь “Оплоті”, могли почуватися у безпеці, у “Стража” є ПТРК “Бар’єр”. Ракети протитанкового комплексу здатні вразити бронемашини з відстані п’ятьох кілометрів та пробити листи броні товщиною 800 міліметрів.

ПТРК
ПТРК “Бар’єр” вже знайомий любителям зброї по комплексах “Фантом”

Тож, “Стражеві” пророкують велике майбутнє, оскільки у сучасному бою “життя” танка сягає приблизно півгодини. Українські ж розробки здатні збільшити ці показники.

Справжня
Справжня “лялька” – БТР “Отаман”

Третя ж річ, яку із гордістю презентували на “Зброї та безпеці”, – БТР “Отаман” розробки приватного науково-виробничого підприємства “Практика”. Працівники цього закладу зробили з застарілих бронетранспортерів справжню “ляльку”. Єдине, що залишилося від прототипів – БТР-60 та БТР-70 – ходова частина, та й те тільки тому, що вона зарекомендувала себе як достатньо надійна.

Машину оснастили новеньким бронекорпусом із додатковим активним захистом, а також додали до цього пристрій, який робить протитанкові міни чимось даремним. Розробники кажуть, що за стандартами НАТО STANAG “Отаман” сягає четвертого рівня з шести.

Це значить, що куля калібру 14.5 мм х 114 з 200 метрів на швидкості 911 метрів на секунду просто відскочить від броні!

Круговий захист дає можливість уберегтися від осколково-фугасного снаряду, який розірвався у 25 метрах від БТРу. Вражаючі характеристики!

Щодо зброї, то на “Отаман” причепили той самий “Штурм”, який стоїть на “укроборонпромівському” БТР-4МВ1, а ще на нього можна навісити майже будь-яку модульну систему: від мінометної установки до артилерійської.

“Отаман” оснащений “Штурмом”

Незабаром у “Практиці” хочуть відправити зразок на ходові випробовування, а після цього її продаватимуть військовим.

Олексій Чибісов, спеціально для Радіо МАКСИМУМ

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти