Чому минулого століття в автомобільне пальне додавали небезпечний свинець

Повернемося рівно на 100 років назад і розберемося з бензином. Яким він був? Ключове слово – простий. Жодних тобі добавок, ніяких присадок. Деяким може здатися, що це добре. Однак насправді, тодішнє пальне мало низьке октанове число.

Однією з вкрай негативних сторін такого бензину було те, що він негативно позначався на роботі двигуна. Вихід з даної проблеми свого часу знайшов співробітник компанії General Motors.

Як вже було зазначено, майже століття тому в автомобільного бензину були суттєві проблеми з експлуатаційними якостями. Пальне мало низьке октанове число, а значить негативно позначалося на роботі двигуна, його експлуатації, а також на ККД. Вирішив цю проблему один з інженерів компанії General Motors, додавши в бензин в якості присадки – свинець. Правда, щоб не лякати споживачів, його назвали «тетраетилсвинець» (далі ТЕС).

І це дійсно спрацювало! Октанове число пального буквально злетіло настільки, що тепер його можна було використовувати навіть в делікатних авіаційних двигунах того часу. Дана технологія, до речі, скаже не останнє слово під час Другої світової війни. Однак у цій, як і у будь-який інший медалі, було дві сторони.

Як нескладно здогадатися – свинець отруйний для людини. А тому і бензин такий став відверто небезпечним. Надихавшись навіть незначним обсягом парів пального, можна було серйозно підірвати своє здоров’я. Речовина виявилося такою їдкою, що проникала в організм, навіть через шкіру. В першу чергу від подібного страждали роботяги-виробники. Діставалося, само собою, і автомобілістам. На початку 1970-х стартувала кампанія проти використання ТЕС в бензині.

Заборонити бензин з ТЕС вийшло тільки в 1976 році. Першими це зробили його ж творці – американці, які змогли «гідно» оцінити всі негативні якості свинцю. В Європейському Союзі бензин зі свинцем був заборонений у 2000 році. Сьогодні в країнах Старого і Нового Світу пальне з ТЕС використовується виключно в авіації та спортивних перегонах.


Не пропустіть