Розповіли чому Запорожець краще справлявся з бездоріжжям, ніж нинішні позашляховики
Зараз кросовером можна назвати будь-який автомобіль з кліренсом більше 10 см. Але великий дорожній просвіт не означає високу прохідність, передає «Твоя МАШИНА».
Варто згадати ЗАЗ-965. Ця модель могла подолати будь-який бруд і купини навіть із двигуном на 27 к.с. У чому полягає секрет машини?
По-перше, Запорожцю допомагала невелика маса лише 800 кг. Машина не застрягла в багнюці, бо просто ковзала по ній, а не йшла на дно.
Також важливу роль відігравало розташування двигуна, яких знаходився в «багажнику» в задній частині машини. Це дало задній привід, також колеса завжди були під навантаженням, що допомагало автомобілю “чіплятися” на складних ділянках дороги.
Дорожній просвіт становив аж 14 см, що дуже непогано навіть для сучасних машин. Досить високий кліренс дозволяв цим авто проїжджати там, де зараз вязнуть нинішні позашляховики.
Запорожець мав плоске днище, яке нізащо не чіплялося. Важливим параметром у прохідності була геометрія кузова. Розташування коліс, переднє і заднє звисання, а також особливості компонування дозволили досягти кутів в’їзду і з’їзду в 31 і 26 градусів. Це дуже хороший показник, який перевершує багато сучасних моделей кросоверів.