В Естонії «знайшовся» український ралійний спорткар (ФОТО)
Естонці взялися відновлювати єдину в своєму роді ЗАЗ Таврія, яку в 1980-х роках підготували для ралі, передає MMR.
Мало хто знає, але у нашій ЗАЗ Таврія є спортивне минуле. Ще в 1980-х роках естонці побудували на базі цієї моделі ралійний автомобіль. І саме зараз ведуться роботи над його відновленням.
Ідея створення ралійної ЗАЗ Таврія для групи B з’явилася ще в 1970-х роках, але через партійний бюрократизм проект довгий час не реалізовувався. Однак в 1986 році за розробку машину впритул взялися естонці.
Тоді група інженерів отримала один з передсерійних екземплярів моделі і почали його перетворювати в ралі-кар Таврія ЕРФ. Абревіатура з трьох букв вказує на фінансового спонсора проекту – ЕстоніяРекламФільм.
Щоб вийшла гоночна Таврія, майстри повністю переглянули начинку машини. Компактний ЗАЗ оснастили мотором від ВАЗ 2106, здвоєним карбюратором Weber і просунутою на той час системою охолодження. Крім цього, були доопрацьовані впускна і випускна системи. Як підсумок, потужність ЗАЗ Таврія склала 140 к.с.
Також ралійна Таврія обзавелася великими повітроводами, збільшеним радіатором, переробленою підвіскою. В результаті вийшов компактний і досить надійний автомобіль з хорошими характеристиками. Але, на превеликий жаль, на його рахунку всього одна гонка – Ралі-Антика.
Невдала ралійна кар’єра закінчила тим, що гоночна Таврія виявилася частково розукомплектованою на одному зі стендів в Естонії. І ось, через багато років, її повертають до життя.
Ремонтом трьохдверки займається естонський музей-майстерня MOMU Mootorispordi Muuseum.
“Відновлення і розвиток радянської ралійної машини групи Б ЗАЗ Таврія триває – машина стоїть на колесах”, – йдеться на сторінці “ательє” в соцмережі Фейсбук.
Таким чином, незабаром унікальна ЗАЗ Таврія повинна отримати свій первісний вигляд. Після цього, судячи з усього, вона займе своє місце в стінах MOMU Mootorispordi Muuseum.