Як Запорожець перетворили в спорткар Мурена
Мало хто зможе здогадатися, що всередині цього ефектного спорктара ховаються вузли і агрегати Запорожця і інвалідної мотоколяски С3Д.
В 70-ті і особливо в 80-і рр. саморобні автомобілі в колишньому «союзі» почали з’являтися як гриби після дощу. Багато з них створювали наші українські майстри. Розповімо про дуже цікавий спорткар Мурена, який побудував конструктор Миколи Дорошенко з міста Суми.
Про спорткар Мурена відомо небагато і це при тому, що машина засвітилася в журналі «Моделіст-Конструктор» №3 за 1987 рік, причому не де-небудь, а на першій сторінці обкладинки. Більш того, машину увічнили в легендарній книзі «Я будую автомобіль», що побачила світ у 1990 році.
Отже, спорткар Мурена має кузов зі склопластику. Компонування середньомоторне – двигун ЗАЗ-966 встановлено позаду сидінь. Чотириступінчаста коробка передач запозичена від ЗАЗ-968. Шестерня головної передачі була перевернута. Цікаво, що передній міст з підвіскою «позичили» у інвалідної мотоколяски Серпуховського мотозаводу – С3Д.
Однак зовні Мурена виглядала як зменшений в розмірах італійський спорткар Lamborghini або Ferrari. Машина не мала звичних дверей – замість них вперед відкидався великий ковпак, який полегшує посадку-висадку. Доступ до моторного відсіку забезпечував величезний капот, що відкривається назад. Уперед відкидався і передній капот, інтегрований з передніми крилами. Таки чином, Мурена розкладалася немов складаний ніж, про що красномовно свідчить фотографія, наведена нижче.
Спорткар міг розганятися до 100 км / год і перевозити в багажнику, який розташовувався за мотором – до 40 кг вантажу. Про інші характеристики машини нічого невідомо, так само як і про подальшу долю спорткара Мурена.