Без розмитнення: чи почали українці купувати більше електромобілів?
Вивчаємо статистику щодо імпорту електромобілів, надану ДФС.
Погодьтеся, цікаво ж знати: чи справді скасування всіх податків на імпорт автомобілів призведе до значного збільшення кількості «пригнаних» авто? Щодо усього авторинку такі висновки можна робити лише гіпотетично, тим більше, поки залишається відкритим питання «євроблях», обмежень по нормах «Євро» та інших компонентів того самого розмитнення. А от де можна все вивчити на основі реальних та офіційних даних – так це розглянути, як йдуть справи у сегменті електромобілів: зараз вони звільнені від усіх податків на імпорт.
Протягом цілого 2017 року автопарк України поповнився 2532 електромобілями. Звісно, що у порівнянні із загальною кількістю нових та вживаних легкових авто із «звичайними» двигунами внутрішнього згорання (більше 150 тис. шт.) це зовсім небагато. Але вже за січень 2018-го ринок електрокарів суттєво зріс: 793 авто проти 125 за аналогічний місяць минулого року. Отже, якщо і далі машини на електричній тязі прибуватимуть з такою інтенсивністю, то лише за 3 місяці 2018-го буде ввезено стільки ж «електричок», як за весь минулий рік!
Втім, є всі підстави вважати, що ринок електрокарів буде ще більш динамічним – оскільки січень перенасичений святковими та вихідними днями, та й у таких справах, як нововведення у законодавстві, часто присутня «піонерофобія» – тобто страх стати першовідкривачем у чомусь. Якщо ж «спостерігачі» бачать, що механізм дійсно працює (як свого часу було із введенням знижених ставок акцизу по «закону 3251»), тоді кількість охочих значно збільшується. Та й «електрички» давно перестали бути екзотикою на наших дорогах.
Імовірно, найбільша хвиля «свіжопригнаних» авто на електротязі буде восени, ближче до кінця року, тому що нульове розмитнення на подібний транспорт діятиме лише до 31.12.2018. Ми уважно спостерігатимемо за цим сегментом авторинку та інформуватимемо про динаміку його, сподіваємось, подальшого зростання.
Джерело: AUTO.RIA.com