Чому навесні обов’язково треба міняти моторну оливу
Коли мова заходить про заміну оливи у двигуні, з’ясовується, що чимало водіїв і не підозрюють про процеси, що відбуваються у середині агрегату. Наприклад, про прискорений вихід з ладу моторної оливи взимку.
Вважається, що оливу достатньо змінювати кожні 10 тисяч пробігу або раз у рік. Але насправді, якщо вам небайдужа доля двигуна, ці інтервали краще скоротити.
Найбільш правильний індикатор, який відображає залишковий ресурс і двигуна, й оливи – мотогодини. Тобто час, який двигун пропрацював. Однак на одометрі своєї автівки ми бачимо не години, а кілометри пробігу, а тому поняття не маємо про справжній стан двигуна. А між тим, агрегат дуже часто працює навіть коли авто стоїть на місці. Взимку ця невідповідність пробігу і часу роботи двигуна особливо відчутна.
Перш за все через те, наприклад, що багато власників прогрівають авто перед поїздкою. Навіть ті автовласники, хто вважає себе противниками прогріву, в реальному житті далеко не завжди рушають в дорогу відразу після запуску двигуна.
Не варто забувати й те, що зимова експлуатація авто набагато агресивніша, ніж у будь яку іншу пору року.
Ще один зимовий нюанс, який знижує ресурс моторної оливи і спонукає змінити її навесні – водяний конденсат в картері двигуна. Вода може конденсуватися на холодних деталях непрогрітого або остигаючого після поїздки двигуна і потрапити в картер. При цьому відбувається хімічна реакція – гідроліз, яка також зменшує ресурс оливи.
Таким чином, вже до весни може виявитися, що після зимових перипетій експлуатації олива вже не виконує своїх функцій і двигун почав посилено зношуватися. А тим часом власник авто, орієнтуючись на показник пробігу, ще й не думає про заміну рідини. Саме тому моторну оливу слід завжди міняти навесні.