Водіям розповіли, з яких вузлів складається гальмівна система автомобіля
Гальмівна система – найважливіший елемент конструкції автомобіля, що складається з багатьох компонентів, більша частина з яких відноситься до дорогих та складних з погляду технологій.
Гальмування починається в головному циліндрі гідроприводу. Це один з головних елементів гідравлічного приводу гальм – у ньому водій педаллю створює тиск робочої рідини, який передається трубопроводами до робочих циліндрів у кожного колеса.
Робочі гальмівні циліндри розташовані біля коліс. За рахунок тиску, створеного в системі головним циліндром (ногою водія через педаль) ці циліндри рухають колодки, притискаючи їх до дисків або барабанів колісних механізмів.
Далі йдуть металеві трубки, які з’єднують головний циліндр з колісними гальмівними механізмами та (за наявності ABS) з гідроблоком. По них передається тиск від головного циліндра до робочого.
Також важливим елементом гальмівної системи є гумові шланги, які з’єднують нерухому частину гідросистеми з її частинами, які рухаються – тобто з колісними гальмівними механізмами, що рухаються в різних площинах разом з колесами при роботі підвіски і рульового управління.
Гідроблок ABS (модулятор) розташований під капотом, до нього входять блок клапанів (модулятор), насос та електронний модуль. Гідроблок регулює тиск у трубопроводах, що ведуть до колес, таким чином, щоб вони не блокувалися (не йшли юзом) на дорозі.
Крім дисків (або барабанів) та робочих циліндрів у кожного колеса є певний набір механічних деталей, що забезпечують рух колодок. У дискових гальмах це складний за формою супорт, а в барабанних – опори і дві пружини. Також на кожному колесі є датчики ABS, які дають електроніці гідроблоку інформацію про швидкість обертання коліс.