Розповіли як змінився український авторинок з початку війни
Експерти Інституту досліджень авторинку описали ключові зміни та тенденції на українському ринку автомобілів та висловили своє бачення причин тих чи інших процесів.
Так, за попередніми оцінками, безповоротно втрачено щонайменше 500 тисяч транспортних засобів, ще 300 тисяч залишило територію України. Загалом з активної частини авторинку вибуло понад мільйон авто.
Попит на транспортні засоби не знизився. На окремі моделі він міг у певні моменти перевищувати пропозицію. Як наслідок, кількість пропозицій із продажу вживаних авто (в рамках auto.ria.com) зменшилася вдвічі: із 160 тисяч у лютому до 85 тисяч на сьогодні.
Пропозиція продажу авто більшою мірою зберігається в регіонах, де не продовжуються активні бойові дії. Лідером виявилася Львівська область. Нині у регіоні продається 11 тисяч автомобілів, що становить 13% від загальної кількості оголошень на згаданому ресурсі.
Цінова структура ринку не змінилася: більшості українців, як і раніше, цікаві автомобілі вартістю $5-8 тисяч.
Рейтинг найпопулярніших моделей суттєво змінився. З «топів», які у звичних умовах майже повторювалися місяць за місяцем, зникли популярні моделі. Найбільший інтерес покупців спостерігався до Mercedes-Benz Vito.
Істотно зменшилася кількість пропозицій продажу нових автомобілів, частина автосалонів тимчасово припинили свою роботу. Проте активність над ринком присутня.
Автомобілебудування практично зупинилося. Кількість виготовлених машин методом великовузлового складання на українських заводах і до повномасштабного вторгнення була невеликою, близько 1000 легковиків на місяць. На закарпатському Єврокарі, де методом SKD виробляли автомобілі Skoda, облаштували центр допомоги. Продовження роботи Запорізького автомобільного заводу взагалі під великим питанням, адже легковики там збиралися із російських машинокомплектів.