Російським автодилерам загрожує масове закриття
Березневі продажі автомобілів у росії впали відразу на 62,9%.
На думку керівника аналітичної агенції “Автостат” Сергія Целікова, кількість дилерів цього року скорочуватиметься на тлі припинення діяльності низки зарубіжних автовиробників. Йдеться про Volkswagen, Skoda, Renault, Mercedes-Benz, BMW, Mitsubishi, концерн Stellantis (випускав у Калузі Peugeot, Citroen та Opel). У разі повного відходу деяких брендів із загарбницького ринку (першим з них може стати General Motors), ситуація з автосалонами стане патовою.
“Власники встануть перед вибором – або закриватися, або перепрофілювати діяльність. Можна продовжувати займатися сервісом і автомобілями з пробігом. Головна проблема дилерів – відсутність постачання нових машин. Зараз за основною кількістю марок їх немає взагалі і перспективи дуже туманні. Якщо все так піде і надалі, то ринок скоротиться більш ніж удвічі”, – наголосив експерт.
Керівник експертного центру “Пробок.нет” Олександр Шумський вважає, що насамперед проблеми чекають на дилерів преміальних марок. Це пов’язано із забороною Євросоюзу, США та Японії на експорт у росію та білорусь предметів розкоші, у тому числі дорогих автомобілів. Наприклад, під заборону може потрапити більшість моделей BMW, Mercedes-Benz, Lexus і т.д.
“Безперечно, якісь моделі вони продавати зможуть. Наприклад, у Mercedes-Benz в росії можуть залишитися моделі A-Class та B-Class. Проте для їх реалізації навряд чи знадобиться така кількість автосалонів та менеджерів”, – зазначив експерт.
У двох великих дилерських центрах Mercedes-Benz у Москві визнали наявність заборони на постачання більшості моделей. При цьому співробітники компаній запевнили, що поки машини є в наявності.
“Автомобілі в шоу-румі та на складах присутні. Тому ми працюємо і чекаємо клієнтів. Проте з покупкою варто поквапитися, бо через заборону незрозуміло, коли чекати на наступні поставки і чи будуть вони взагалі. Про подальші перспективи компанії я говорити не можу, але поки що жодних вказівок зверху не надходило”, – пояснила менеджер одного з автосалонів німецького бренду.
Але навіть наявність автомобілів може не врятувати дилерів від закриття. Вся справа у зниженні купівельної спроможності, яка пов’язано з різким стрибком цін на машини, а також подорожчанням запчастин та обслуговування. За словами Олександра Шумського, у такій ситуації люди просто не готові купувати машини.
“Я думаю, у найближчі рік-два нові дилери взагалі в росії не з’являтимуться. Кількість компаній скоротиться на 20 – 25%”, – поділився прогнозом експерт.