Водіям розповіли, перекачані шини, це економія чи витрати
Тиск у шинах – дуже важливий параметр. Недаремно автовиробники нормують його залежно від завантаження машини та інших обставин. Напевно, кожен автомобіліст знає, що якщо перекачати шини на кілька десятих атмосфери, можна заощадити чимало пального. Та й диски на нерівній дорозі будуть цілішими. Але чи це так насправді?
Для початку розберемося з перевагами підвищеного тиску у шинах
Менша витрата пального. Слід зазначити, що економія становить дуже невелику цифру: близько 1,5%. Причому працює ефект економії у певному діапазоні середніх швидкостей, оскільки на швидкості понад 90 км/год найбільша частка палива витрачається на подолання опору повітря.
Краща динаміка автомобіля. Це фактично продовження переваги №1. Низький опір коченню, природно, покращує прискорення автомобіля. Але знову ж таки відсоток приросту динаміки – суто теоретичний, такий, що навряд чи варто брати його до уваги.
Менший ризик розрізати шину і погнути диск на вибоїнах. Більш жорстка шина менше змінюється при грубому ударі об край колдобини і колісний диск не дістає до асфальту, не розрубуючи гуму.
Недоліки перекачаних шин
З перевагами начебто все зрозуміло – хоч невеликі, але вони є. Але ж мають бути і недоліки, і важливо, щоб вони не виявилися вагомішими.
Гірший комфорт. Для того, хто обмежений у фінансах, зайві потряхування на нерівностях в обмін на економію палива не будуть великою проблемою. Але саме “дубовий” хід – перше, що помічає водій, який щойно закачав піватмосфери зайвого тиску у свої колеса. І це не дивно, адже шина (звичайно, правильно накачана) поглинає більшу частину енергії ударів, які сприймаються колесами на нерівній дорозі. Якщо, звичайно, вона не накачується до дерев’яного стану.
Скорочення ресурсу. Надмірно жорсткі колеса всі поштовхи, удари та вібрації від дороги передають на елементи підвіски та кермового управління. Вони не можуть не реагувати на це і передчасно зношуються, якщо не руйнуються. Підшипники маточини, кульові опори, шарнірні стійки стабілізаторів, шарніри рульової трапеції, сайлентблоки, втулки важелів – це ще не повний перелік деталей, яким вкорочують життя занадто жорсткі колеса. При цьому і самі запчастини ходової, і робота щодо їх заміни коштують чимало – вищезгадані 1,5 відсотка заощадженого пального їх не перекриють і за весь термін служби автомобіля.
Погіршення керованості. Насамперед, покришка з ненормованим тиском усередині має нештатну пляму контакту з асфальтом, через що автомобіль керується не так, як слід. А якщо йдеться про перекачане колесо, то зрозуміло, що пляма контакту в нього менша, тому машина керується гірше і гірше тримається дороги. Навіть гальмівний шлях буде більшим.
Прискорене зношування. Якщо колесо спирається на дорогу через зменшену площу протектора, то протектор буде зношуватися набагато швидше. До того ж – нерівномірно, з “лисою” доріжкою посередині протектора.