Водіям розповіли, як відремонтувати електрику автомобіля власноруч за умов війни

Експерти представили топ-5 типових проблем з електрикою автомобіля, які під силу вирішити пересічому водієві.

1. Несправність фар та ламп

Якщо у машини перестала працювати фара, перевірте контакти (фішку) підключення електричних проводів до фар. Адже від руху по поганих дорогах та постійної вібрації могли просто відійти контактні роз’єми. Пара хвилин уваги, тонкі пальці, один клік – і проблема вирішена. Заміна ламп вимагає звернення до магазину, проте лампи коштують небагато і іноді їх можна знайти навіть у будівельному гіпермаркеті. А процес заміни фар зазвичай описаний в інструкції до автомобіля або на численних сайтах, присвячених певним маркам та моделям автомобілів.

2. Дріт, контакти, тестер

Не спрацьовування центрального замка або сигналізації через відсутність контакту одного з «кінцевиків» дверцят або капота може свідчити про корозію проводів. Тут рішення досить просте: потрібно прибрати корозію, потім прочистити контакти (найчастіше із застосуванням спирту), а також надійно ізолювати пошкоджене місце. Також уваги та ізоляції вимагають різноманітні дроти – вони можуть перетертися від часу та вібрацій на поганих дорогах, їх можуть погризти миші після довгої стоянки автомобіля (кілька тижнів чи місяць). Тому відсутність контакту або, навпаки, замикання між кількома проводами може призвести до численних помилок у блоках керування автомобіля. Складається помилкове враження, що автомобіль має складну несправність і вимагає складного дорогого ремонту, але справа у простих дротах. Щоб їх перевірити, краще мати спеціальний тестер — так можна виміряти напругу, опір і т.д. Проте з того, що «під рукою» буде достатньо і звичайної автомобільної лампи, щоб переконатися в цілісності дроту.

3. Увага на запобіжники

Майже всі електромережі автомобіля захищені запобіжниками. Вони встановлені в одній-двох коробках (залежно від моделі автомобіля), які знаходяться під капотом або в області передньої панелі салону автомобіля. Перегорівший запобіжник повністю відключає якусь частину автомобіля: подачу енергії на магнітолу або фари, вентилятор охолодження двигуна і т.д.

Запобіжники не підлягають відновленню – лише заміна. При цьому слід встановлювати запобіжники того номіналу за силою струму, який використовувався із заводу. Інформація про запобіжники та їх номінал зазвичай нанесена прямо на кришці коробки, де встановлені ці запобіжники.

4. Свічки запалення та високовольтні дроти (для бензинового двигуна)

Від поганого пального свічки покриваються нальотом, який заважає формуванню іскри для запалення паливної суміші. Крім того, за таких умов суттєво зростає опір проходженню електричного струму – і так може “пробивати” високовольтні дроти, підключені до свічок запалювання. Крім того, можуть страждати котушки запалення (їх наявність та конструкція вже залежать від конкретної моделі автомобіля та його двигуна). Крім того, придбання та заміна котушок запалювання потребують специфічного розуміння та навичок — це вже робота для СТО. Власноруч придбати та замінити котушки буде складно. Що стосується подачі пального, то зазвичай проблеми пов’язані з брудом, який блокує паливні фільтри. Також іноді забруднюються форсунки, вони потребують специфічної «мийки» на спеціальних пристроях. Знову ж таки, це вже робота для СТО. Навряд чи звичайний водій без специфічного обладнання зможе за 5 хвилин виправити такі проблеми.

5. Зчитування кодів несправностей автомобіля

Навіть звичайний водій може навчитися розуміти сигнали, які подає йому автомобіль! Наприклад, деякі моделі Ford, Opel дають можливість переглянути коди несправностей прямо через дисплей бортового комп’ютера автомобіля навіть без застосування спеціального OBD-тестера. Для цього потрібно зайти в приховане “інженерне” меню. Як це зробити зазвичай розказано на різних інтернет-форумах, присвячених певним маркам та моделям автомобілів.

Джерело hotline.finance
Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти