5 автомобільних технологій, які в майбутньому стануть масовими
Протягом року ми дізнаємося про неймовірну кількість патентів, які в перспективі можуть говорити про вже серійне вирішення і застосування. Пропонуємо 5 автомобільних технологій, які в майбутньому стануть масовими.
Бензодизель
З наступного року ми чекаємо на нову Mazda3 з компресорним мотором Skyactive-Х, який поєднує в собі якості бензинового та дизельного двигунів. Нові маздівскі 2-літрові двигуни відрізняються практично «дизельним» ступенем стиснення: в порівнянні з атмосферним Skyactive-G, вона збільшена з 14:1 до 15:1.

Впорскування палива тепер теж відбувається майже під «дизельним» тиском, який сягає 1000 бар. Ще одна особливість нового сімейства моторів — робочий цикл SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), тобто займання від стиснення з контролем від іскрового запалювання.
У Mazda розраховують, що новий двигун буде на 20-30% економічніший, а крутний момент — на 10-20% вищий. Очікувана віддача — близько 190 к.с. і 230 Нм.
Впорскування води в циліндри
Стара ідея знайшла нове рішення. Її відродила фірма Bosch. Форсунка розпорошує у впускний трубопровід невелику порцію води під займання горючої суміші, і цим охолоджує камеру згорання в сильну спеку або при високих навантаженнях і обертах. Але навіщо це потрібно? Навіть сучасний мотор для охолодження камер згорання впорскує в них паливо, яке, випаровуючись, забирає тепло. А заміна пального на воду дозволяє, за заявою фірми, знизити витрату палива на 13% і скоротити викиди СО2 на 4% — в наше століття важкої боротьби за екологію і економію це вагомі цифри.

У Bosch вважають, що найефективніше WaterBoost буде працювати на компактних трьох- і чотирициліндрових двигунах. Поки що технологія знайшла себе в BMW M4 GTS з 3-літровою бітурбо «шісткою».
«Дзеркальні» гальмівні диски
В основі нових дисків Porsche Surface Coated Brakes — звичайний вентильований чавунний елемент. Компанія заявляє, що першою в світі застосувала на ньому покриття з карбіду вольфраму. Його товщина — всього 0,1 мм, при цьому карбід вольфраму вважається одним із найтвердіших матеріалів в світі, і за цим показником він перевершує чавун у кілька разів.

«Дзеркальні» диски на 30% більш живучі, ніж чавунні, а коштують втричі дешевше карбон-кераміки, до якої вони близькі по термостійкості при агресивних гальмуваннях.
«Розумні» датчики шин
Тут маємо спеціальний датчик, який стоїть не на колісному диску, а вмонтований на стадії виробництва вже в саму покришку, під стрічку протектора — його вже не буде пошкоджено на шиномонтажі.
Такий сенсор повідомляє не тільки тиск, а й величину зносу протектора і навіть ступінь навантаження колеса або про небезпеку аквапланування. Автоматика може поскаржитися не лише на перевантаження або падіння тиску в шині, а й сама скаже водієві, коли треба міняти гуму на нову.

«Цифрова» підвіска
Суть системи — в недорогому клапані з трьома каналами різного діаметру, потік рідини через які регулюють соленоїди під цифровим управлінням. Закриваючи і відкриваючи канали у різних комбінаціях, такий амортизатор має від 8 до 16 «сценаріїв» демпфірування. А швидке переключення між ними імітує роботу більш дорогих адаптивних стійок з постійно працюючими регулювальними клапанами.

При цьому заради здешевлення конструкції усі додаткові механізми зібрані всередині самого амортизатора DRiV. Тобто його можна поставити практично на будь-який автомобіль — досить підвести електроживлення. Передбачено і підключення до CAN-шини обміну даними в сучасних автомобілях.
Джерело: autokiev.info
Обговорити цю тему в Facebook