Водіям розповіли, як уберегти підвіску на поганій дорозі

Автомобільні підвіски дозволяють нам комфортно почуватися всередині машини, а для самого транспортного засобу це єдиний спосіб знизити природне зношування зчленованих деталей практично до нуля. Але іноді неправильні дії водіїв значно посилюють швидкість зношування складного механізму, особливо на поганих дорогах.

1. Що таке погана дорога і як продовжити ресурс підвіски на ній

Що ми найчастіше маємо на увазі під поняттям «погана дорога»? Деякі водії вкажуть на гравійне покриття як на дорогу поганої якості, інші визнають неприйнятною гребінку, яка неминуче з’являється при ремонті дорожнього полотна.

Насправді до поганих доріг можна віднести лише ті ділянки, на яких найчастіше зустрічаються критичні для підвіски автомобілів перепади висот ступінчастого типу.

Такі перешкоди можуть бути як на путівцях, де часто їздить важка техніка і продавлює в м’якому грунті вибоїни, так і в місті в місцях, де шляховики вперто відмовляються робити ремонтні роботи. Яскравий приклад серйозної перешкоди на міській дорозі – це «лежачий поліцейський», і його також треба проїжджати правильно.

Вберегти підвіску автомобіля на дорогах не найвищої якості можна простими способами:

Так, під час під’їзду до кордону «Поганої дороги» не поспішайте різко скидати швидкість, якщо попереду немає серйозної перешкоди. Пам’ятайте, що в’їжджаючи на нерівності на гальмах, ви вбиваєте опорні та ступичні підшипники, а також багато інших деталей підвіски.

Проїжджаючи ділянку нерівної дороги, будьте гранично уважні, але при цьому не плетіться, як черепаха – підвіска на нерівностях повинна працювати на максимальних амплітудах, інакше раніше вийдуть з ладу сайлентблоки і стійки амортизаторів.

Рухаючись за іншим автомобілем, утримуйте пристойну дистанцію, якщо не хочете потрапити в яму, що невідомо звідки взялася, або наїхати на камінь, чого дуже не люблять сучасні підвіски.

Бувають ситуації, коли яма таки виникає на шляху вашого прямування, і об’їхати її не виходить. У такому разі використовуйте ефект планування. Не скидаючи швидкість безпосередньо перед ямою різко натисніть на педаль гальма і відразу відпустіть її. Передок автомобіля спочатку опуститься, а потім підніметься на кілька сантиметрів, і переднє колесо проскочить над ямою практично без навантаження і без жодної шкоди для підвіски.

Якщо ви живете в місцевості, де путівці переважають над асфальтом, приспустіть тиск у шинах, але ненабагато. При рекомендованому тиску 2.0 Атм можна сміливо спускати до 1,8 Атм. Підвіска отримає додаткову амортизацію, а шини не відчуватимуть підвищеного зносу.

Ну і завжди можна знайти дорогу краще, і навіть якщо вона буде трохи довшою, повірте, на заощадженому ресурсі підвіски ви відіб’єте вартість бензину сповна.

2. Корисні поради

На звичайній ґрунтовій дорозі швидкість автомобіля може досягати 70 км/год, і якщо на ній немає жодних перешкод, то з підвіскою вашого автомобіля зовсім нічого не станеться. Але й агресивна їзда дорогою з вибоїнами, тріщинами та вибоїнами не приведе ні до чого доброго.

Якщо ж їхати по путівцях занадто повільно, бажаючи зберегти важливий вузол, підвіска відчуватиме будь-яку, навіть найдрібнішу купину, що неминуче вестиме до її передчасного зносу.

Крім того, при роботі у вузьких діапазонах амплітуд у кульових опорах нерівномірно розподіляється мастило, внаслідок чого металеві деталі можуть почати проїдати один одного, створюючи люфт. Те саме стосується і стійок амортизаторів, у яких при виробленні металу на невеликій ділянці штока може закусити гумку ущільнювача, а це зазвичай призводить до витікання олії.

Але в той же час не варто забувати і про негативний вплив мінусових температур на елементи підвіски на початку руху на поганій дорозі. Застигла олія в амортизаторах і нерозроблені гумові ущільнювачі сайлентблоків при різкому прискоренні на вибоїнах створять критичні навантаження для всієї підвіски в цілому, що негативно позначиться на всьому вузлі.

Іноді до передчасного зносу ведуть і інші фактори, що не залежать від водія – наприклад, балансування колеса, що збилося, відсутність регулювання сходу-розвалу або деталі підвіски, на яких вже присутні сліди зносу. На поганих дорогах ці фактори ускладнюють ситуацію в кілька разів.

Якщо пригадати, що автомобільна підвіска – це єдиний механізм, що складається з безлічі різних деталей, стане очевидним той факт, що навіть невеликий люфт рульових наконечників, важелів або опорних підшипників створюватиме небезпечне биття, яке виводить з ладу інші елементи підвіски.

Ви часто їздите поганими дорогами? Не забувайте хоча б раз на рік діагностувати стан підвіски, змінювати зношені деталі на якісні оригінальні запчастини, балансувати колеса та регулювати їх схід-розвал. Ці насправді прості дії дозволять підвісці вашого автомобіля працювати довго і без пригод.

Не пропустіть

Цей веб-сайт використовує файли cookie щоб вам було зручно користуватися сайтом. Прийняти