Водіям розповіли, чим небезпечні для авто перепади атмосферного тиску
Від різких перепадів тиску страждають не тільки люди, але і автомобілі, особливо якщо при цьому сильно змінюється погода. Іноді така зміна погоди може призвести до поломки автомобіля, і найгірше доводиться двом його компонентам.
В першу чергу страждають шини, що прямо залежать від тиску. Повітря в шинах, як і будь-який газоподібна речовина, розширюється при нагріванні і стискається при охолодженні. Тому коли на вулиці холоднішає, тиск в шинах падає.
Більшість автовласників грішить рідкісної перевіркою тиску в шинах. Про гуму згадують тільки на початку сезону, коли її треба міняти. Водії зацікавляться шинами, тільки коли вони лопнуть або в них помітно впаде тиск.
Якщо допустити, що взимку середній перепад температур складає 25 градусів – від -10 до +15, то тиск в шинах падає на 0,35 атмосфери, що позначається на керованості.
Також не слід упускати температурні аномалії, які можуть виникати протягом кількох періодів простою. Увечері, коли водій виходить з машини, на вулиці може бути +5, а вранці – 10 нижче нуля. Тому тиск в шинах може впасти на 0,13 атмосфери. Тобто якщо на початку зими шину накачати до 2 атм, то одного разу тиск може стати 1,5 атм.
Через перепади тиску може стихнути двигун, до того ж, що ще на початку дня він справно працював.
Це відбувається через те, що крутний момент і потужність агрегату багато в чому залежать від якості паливно-повітряної суміші. У ній міститься кисень, який відповідає за процеси горіння. У той же час кількість кисню в повітрі залежить від погоди, тобто тиску, вологості і температури. При великій вологості кисню менше, ніж в сухому повітрі, тому потужність двигуна буде нижче.
При зниженні атмосферного тиску кількість кисню в повітрі зменшується ще більше, через що двигун втрачає потужність. Особливо це помітно на великій висоті. А якщо датчик витрати повітря (MAF) зношений, то електронний блок керування двигуном буде подавати більш бідну суміш.