Ціни на вживані автомобілі в Україні знизились: на які саме
На українському авторинку щомісяця відбуваються зміни. Команда Інституту досліджень авторинку регулярно аналізує статистичні дані агрегатора Automoto.ua, який збирає оголошення продажу всіх авто зі 100 автосайтів в Україні, щоб моніторити ці зміни та відстежувати тренди.
Цього разу експерти визначили, як у жовтні змінилися середні ціни на популярні моделі, на скільки постарів український авторинок та як змінився рейтинг найпопулярніших брендів в онлайн продажах легковиків.
Українці більше продають бюджетні авто
Абсолютну більшість оголошень продажу на українському ринку надалі складають легковики вартістю до $10 тисяч. Порівняно з вереснем, частка таких машин у жовтні дещо зросла: з 74,1% до 75,8% від загальної кількості. Особливо помітно зросла частка автомобілів вартістю до $3000: з 26,5% до 29,4%. При цьому ще у червні ця категорія складала 20,8%.
Таким чином, на ринку продовжується тренд зростання кількості особливо бюджетних автомобілів в продажі. За підсумками жовтня їх частка виявилася максимальною у 2022 році.
Популярні авто незначно подешевшали
У жовтні на ринку зафіксована найнижча середня ціна вживаного легкового автомобіля у продажу: $5300. Це — на $300 (або на 5,4%) менше, ніж у вересні. Проте це не означає, що усі автомобілі на ринку подешевшали. В першу чергу йдеться про зростання кількості оголошень машин нижчих цінових категорій.
Серед десяти моделей, оголошень про продаж яких було найбільше українському ринку в жовтні, подешевшали лише чотири, і то не значно: лідер рейтингу Volkswagen Passat (з $6900 до $6700), Volkswagen Golf (з $5000 до $4900), BMW 5 Series (з $6800 до $6600), BMW 3 Series (з $5850 до $5700). Усі ці автомобілі були популярними під час дії так званого “нульового” розмитнення, тому їх подешевшання у першу чергу може бути наслідком значної кількості пропозицій на ринку. Через велику конкуренцію продавцям доводиться знижувати ціни, аби продати авто швидше.
Натомість середні ціни Renault Megane та ВАЗ 2106 зросли: у кожному з випадків на $50. На решту моделей ціна залишилася на тому ж рівні, що й у вересні.
Загалом жовтневий рейтинг середніх цін на найпопулярніші моделі у продажі в інтернеті виглядає так:
• Volkswagen Passat – $6 700 (-$200)
• Skoda Octavia – $6 700
• Volkswagen Golf – $4 900 (-$100)
• ВАЗ 2109/21099 – $1 500
• Daewoo Lanos – $2 500
• Renault Megane – $6 500 (+$50)
• ВАЗ 2106 – $799 (+$50)
• BMW 5 Series – $6 600 (-$200)
• Opel Astra – $4 999
• BMW 3 Series – $5 700 (-$150)
Проте, якщо порівнювати з січнем цього року, то подешевшала кожна із цих моделей. Найбільше з початку 2022 року в середній ціні втратили Daewoo Lanos (-16,6%), ВАЗ 21099 (-14,3%) і Volkswagen Passat (-14,1%).
Пропозиція автомобілів старіє
Середній вік легковиків, які українці продавали в Інтернеті, у жовтні зафіксований на рівні 16,6 року. У вересні він був 16,1 року. Після найнижчих показників у червні та липні, які були наслідком дії так званого “нульового” розмитнення (15,2 року), середній вік пропозиції на ринку зростає третій місяць підряд.
Змінилася і вікова структура: збільшилася кількість легковиків, випущених після 1992 року (тобто старше 30 років): їх частка зросла з 10,3% у вересні до 11,7% у жовтні. Більшим у 2022 році цей показник був лише у лютому, на рівні 11,8%.
Частка радянсько-російських машин зростає
У жовтні українці опублікували найбільше оголошень продажу автомобілів російсько-радянського бренду ВАЗ. Таких було 11,3%, коли ще у вересні – 9,6%. Внаслідок такої зміни авто марки Volkswagen із часткою 10,6% (у вересні було 10,7%) перемістилися на друге місце рейтингу.
Цікаво, що в рейтингу брендів легковиків, які найчастіше купували українці на внутрішньому ринку у жовтні, побудованому на основі даних Сервісних центрів МВС, першість все ще займає Volkswagen. На це може бути кілька причин:
Кількість оголошень не дорівнює кількості продажів. Те, що автомобіль продають в інтернеті, не означає, що його обов’язково купили чи куплять найближчим часом. Тому серед пропозиції на ринку більшість наразі складають автомобілі ВАЗ, проте це може свідчити скоріше про збільшення бажання позбутися цих машин, а не про попит на них.
Значну частину ультрабюджетних авто, таких як автомобілі ВАЗ, продають без офіційного переоформлення в Сервісних центрах МВС. Тобто, фактичні продажі можуть відбуватися із передачею ключів та документів, проте в офіційній статистиці Сервісних центрів вони не фіксуються, адже формально власником залишається людина, вказана у свідоцтві про реєстрацію.